• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2

سروها ایستاده می میرند

  • کد خبر : 40490
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
سروها ایستاده می میرند
سروها ایستاده می‌میرند»، این جمله‌ای از خبرنگار ارومیه‌ای بود که در خصوص شجاعت و استقامت سردار حاج‌قاسم سلیمانی مطرح کرد.
به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، در سال ۱۳۹۸ به شهادت رسید، خبر شهادت او، همه را در بهت و شوک فروبرد و دل‌ها از نبودنش پر از غم و غصه شد و پس از گذشت چندین ساعت از شهادت این مرد بزرگ، ملت ایران به خیابان‌ها ریختند.

همدردی ایرانی‌ها و غیر ایرانی‌ها در اندوه ترور این مبارزه بزرگ، سونامی رسانه‌ای را در عرصه جهانی در پی داشت.

همدردی غیرایرانی در هنگام شهادت و چندین سال پس از شهادت سردار سلیمانی، نشان‌دهنده شخصیت و محبوبیت حاج‌قاسم است، سرداری که در تمام دنیا نماد انقلاب اسلامی می‌شود.

سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی شخصیت و محبوبیتی متفاوت داشت و باید به‌عنوان الگویی برای نوجوانان و جوانان قرار گیرد.

امروز نیز چهار سال از آسمانی شدن سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌گذرد و درحالی‌که دشمن گمان می‌کرد با ترور فرمانده غیور می‌تواند حاج‌قاسم و مکتب این شهید را به دست فراموشی بسپارد، اما سردار دل‌ها زنده‌تر از همیشه در زندگی و یاد ملت ایران جاری است.

امسال مراسم گرامیداشت سردار حاج‌قاسم سلیمانی پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته در حال برگزاری بود که دشمنان چشم دیدن عاشقان و دلدادگان این شهید را نداشتند بنابراین زائران حاج‌قاسم را در سالروز شهادتش به شهادت رساندند.

 خبر شهادت سردار سلیمانی را هنوز باور ندارم

امیرعلی زارع نوجوان ۱۳ساله ارومیه ای با دلی پر از بغض در خصوص شهادت حاج‌قاسم گفت: سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی عزیزی که هنوز رفتنش برایمان غیرقابل‌باور است، سردار بزرگ تاریخ انقلاب که نمونه کاملی از یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود.

وی افزود: مادرم خبرنگار است چندین سال پیش وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را در رسانه‌اش منتشر می‌کرد همراه مادرم گریه کردم و این غم‌انگیزترین خبر در طول ۱۳ سال زندگی‌ام بود.

وقتی زائر حاج‌قاسم سلیمانی شدم

زارع عنوان کرد: تابستان امسال به همراه خانواده‌ام به کرمان برای زیارت مزار حاج‌قاسم سلیمانی رفته بودیم، تا قدم در گلزار شهدای کرمان گذاشتم، نخست فکر کردم در حرم امام رضا (ع) قدم گذاشته‌ام؛ چون خیل عظیمی از مردم سر مزار سردار دل‌ها در حال دعا و فاتحه‌خوانی بودند.

 نوکر زائران حاج‌قاسم شدم

وی تصریح کرد: چند روز هم به عنوان خادم در خدمت زائران سردار حاج‌قاسم سلیمانی بودم و از زائرانی که از شهرها و استانهای مختلف برای زیارت سردار دلها می آمدند، به همراه خادمین گلزار از آنها پذیرایی می کردم تا من نیز به نوبه خود عرض ارادت به خدمت شهدا و به ویژه سردار بزرگ حاج قاسم کرده باشم.

شهادت سردار سلیمانی، سخت‌ترین خبری بود که تاکنون منتشر کرده‌ام

مهرانگیز آبروشن مادر امیرعلی زارع و خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در گفتگو با خبرنگار گیتی آنلاین، اظهار کرد: عاقبت بخیری نشانه‌هایی دارد و یکی از این نشانه‌ها، علاوه بر شهادت که اوج عاقبت بخیری است؛ دل‌ها در ایران و دنیا متوجه سردار دل‌ها شد، یک نشانه دیگر اینکه او در زمان تشییع پیکرش همه افراد از افکار، مذاهب و اقوام مختلف حضور داشتند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص دردناک‌ترین خبری که تاکنون منتشر کرده‌ای، کدام خبر است، گفت: تنظیم و منتشرکردن خبر شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی سخت‌ترین خبر بود، خبری که با پوست، گوشت و استخوان آن را احساس کردم.

آبروشن بیان کرد: ساعت ۶ بود که برای نماز صبح بیدار شده بودم، عادت داشتم قبل انجام هرکاری اینترنت گوشی‌ام را روشن کرده و سیری در فضای مجازی بزنم.

وی گفت: به‌محض روشن کردن اینترنت گوشی، خبر شهادت سردار سلیمانی قند را در دلم آب کرد، چشم‌هایم را تیز کردم آنچه را که می‌دیدم باور نمی‌کردم.

آبروشن تصریح کرد: موقع شهادت سردار سلیمانی منزل پدری‌ام بود که با صدای گریه‌ام پدر و مادرم سراسیمه به سراغم آمدن و علت را پرسیدند تنها در جوابشان گفتم؛ سردار سلیمانی را به شهادت رسانده‌اند و دیگر گریه امانم نداد.

پدرم خبر شهادت سردار سلیمانی را باور نداشت

وی گفت: در این حین پدرم گفت، این گوشی‌ها باز هم خبر کذب منتشر کرده‌اند، خبر دروغ است باور نکنید، با این جملات تلویزیون را روشن کرد و بلافاصله، شبکه تلویزیون را به شبکه خبر تغییر داد، زیرنویس رسانه ملی، خبر رسانه‌های مجازی را تایید کرد و پدرم باورش شد که سردار دل‌ها از دنیا رفته است آن هم به دست آمریکای خبیث.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان‌غربی در ادامه بیان کرد: پدرم با بقیه اعضای خانواده هم‌نوا شد و گریه کرد، سردار که فامیل یا آشنای ما نبود، سردار که پدر، برادر، دایی، عمو یا پدربزرگمان نبود، پس چرا این‌قدر ناراحت بودیم؟ چرا پلک‌هایمان آرام نمی‌گرفت؟

مادرم تا خبر شهادت سردار سلیمانی را شنید لباس سیاه بر تن کرد

وی بیان کرد: در میان گریه‌ها، مادرم با بغض، چندین روسری سیاه از داخل بقچه درآورد تا سرمان کنیم چرا که اعتقاد داشت باید سیاه بپوشیم و عزادار باشیم.

آبروشن بیان کرد: شخصیت کاریزما، مردم‌داری، اخلاق‌مداری، صداقت و شجاعت سردار سلیمانی رمز محبوبیت این بزرگ‌مرد بود.

وی در پایان سردار سلیمانی را به سروی بلندقامت تشبیه کرد و گفت: سروها ایستاده می‌میرند حاج‌قاسم سلیمانی هم باعزت و افتخار از دنیا رفت.

حاج قاسم سلیمانی، شهید دنیا و مکتب اسلام است

ماموستا عثمان یوسفی امام‌جمعه ربط سردشت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم، تاریخ‌ساز و پرورش‌دهنده نسل آینده است، اظهار کرد: حاج قاسم خود یک مکتب بود و تنها شهید ایران نبود بلکه شهید دنیا و مکتب اسلام بود و خود را برای خدا خالص کرده و با روحیه ایثار و شهادت‌طلبی و عزت‌مندی داشت.

عثمانی بیان کرد: سردار سلیمانی تا ابد برای ملت ایران یک سنبل، اسوه و الگو بوده و همه می‌توانند از مکتب حاج قاسم سلیمانی درس عزت، شهادت و شهامت را بیاموزند.

ودر در ادامه گفت: بی‌شک حاج‌قاسم سلیمانی در تاریخ به عنوان اَبرمردی که در مقابل استکبار جهانی و آمریکا و دشمنان اسلام و ایران ایستاده بود فراموش نمی‌شود.

عقمانی بیان کرد: تا زمانی که مکتب ایثار و شهادت پابرجا باشد، فرماندهان بزرگ و ارزشمندی همچون حاج قاسم سلیمانی تا ابد در تاریخ ابرمردان جمهوری اسلامی ایران ماندگار خواهند ماند.

وی ضمن محکوم کرد حادثه تروریستی کرمان و شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در این حادثه، گفت: بار دیگر دشمنان پلید ایران اسلامی، جنایت دیگری را رقم و دست خود را به خون زنان و مردان و کودکان بی دفاع و بی گناه این مرز و بوم در گلزار شهدای کرمان آغشته کردند.

امام‌جمعه ربط سردشت در ادامه عنوان کرد: بار دیگر دشمنان پلید ایران اسلامی، جنایت دیگری را رقم و دست خود را به خون زنان و مردان و کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه این مرز و بوم در گلزار شهدای کرمان آغشته کردند.

گزارش: نجیبه معصومی سرا

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=40490

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.