• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی مطرح کرد: تسریع واگذاری زمین‌های مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 59260
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:  تسریع واگذاری زمین‌های مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن، زمین روستایی تعلق می‌گیرد.

رسول عطایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، از تسریع واگذاری زمین‌های مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار کرد: برای متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن، زمین روستایی تعلق می‌گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در راستای توانمندسازی روستاها و مهاجرت معکوس، زمین‌های مازاد روستایی جهت ساخت واحدهای مسکونی ویلایی به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون ۷۴۴ هکتار زمین در مناطق روستایی جهت واگذاری به روستاییان واجد شرایط به بنیاد مسکن استان تحویل شده است. از این میزان، ۳۷۲۰ قطعه زمین همزمان در سراسر استان در حال واگذاری به متقاضیان روستایی است.

عطائی افزود: با توجه به مصوبات شورای تامین مسکن استان، مازاد زمین‌های طرح حمایتی روستایی به متقاضیان واجد شرایط شهری جهت ساخت واحدهای مسکونی ویلایی واگذار خواهد شد. وی همچنین گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده با بنیاد مسکن استان، تعیین تکلیف متقاضیان و واگذاری زمین در طرح حمایتی روستایی همزمان با ساخت و نوسازی مسکن روستایی تسریع می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این روش، زمین‌های روستایی که قابلیت ساخت و ساز دارند، به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود. این زمین‌ها معمولاً حداقل ۵۰۰ متر مربع هستند و به افرادی که از شهرها به روستاها مهاجرت معکوس دارند، تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به واگذاری زمین‌های روستایی عنوان کرد: در این روش، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شورای روستا و دریافت معرفی‌نامه، تقاضای خود را به بنیاد مسکن استان ارجاع دهند. این روش مخصوص افرادی است که در روستا ساکن هستند و تعهد کتبی برای زندگی در روستا می‌دهند.

عطایی به واحدهای ساخته شده توسط بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: در این روش، واحدهای مسکونی ساخته شده توسط بنیاد مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود. اولویت با ساکنان روستا و افرادی است که قصد بازگشت به روستاها را دارند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=59260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.