• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0
مدیر کل پست استان گلستان:

سهم ۸۰ درصدی ترافیک امانات پستی گلستان از خرید اینترنتی

  • کد خبر : 62683
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
سهم ۸۰ درصدی ترافیک امانات پستی گلستان از خرید اینترنتی
گلستان_ مدیر کل پست استان گلستان گفت: حدود 80 درصد سهم مرسولات ثبتی استان اعم از بسته، امانت و جوف شامل مرسولات خرید اینترنتی می‌شود.

گیتی آنلاین_ حسن ایزدپناه با اشاره به اینکه گلستان رتبه پنجم مرسولات خرید اینترنتی را در کشور داراست، افزود: در هفت سال اخیر با تدابیری که در زمینه کمک به رونق کسب و کارهای مجازی اتخاذ شده، این گروه از مرسولات در استان با رشد دو برابری مواجه بوده است.

وی این تدابیر را شامل شناسایی ظرفیت‌های موجود، مشاغل و کسب و کارها و همچنین موقعیت و ترکیب جمعیتی استان عنوان کرد و افزود: حدود ۴۸ درصد جمعیت گلستان، ساکن مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته هستند که طی سال‌های اخیر به کمک بازار الکترونیک پست، شاهد رونق کسب و کارشان در عرضه و فروش محصولات بومی و محلی بوده‌ایم.

ایزدپناه ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن و سطح بندی مشاغل شهری و روستایی استان که ظرفیت تجارت الکترونیک را داشتند گام بعدی این حرکت بود که با ارایه یک سلسه آموزش، مشاوره و خدمات فناورانه به آنها، رونق این کسب و کارها در فضای مجازی را به همراه داشت.

مدیر کل پست گلستان با اشاره به اینکه ارایه خدمات ویژه به سازمان‌های دولتی و مشتریان کلان، از دیگر اقدامات موثر در زمینه رونق تجارت الکترونیک استان است، افزود: برای دریافت مرسولات این مشتریان معمولا ماموران پست در قالب باجه سیار به آدرس آنها مراجعه کرده و مرسولات را جمع آوری می‌کنند. بخشی از این مرسولات نیز در باجه‌های اختصاصی دفاتردریافت می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه بازار الکترونیک پست استان، گفت: در مسیر هوشمندسازی و جذب حداکثری فروشگاه‌های مجازی و مشاغل خرد و خانگی که در پیش گرفته‌ایم، مصمم به توسعه بازار انواع محصولات استان اعم از تولیدات خوراکی، پوشاک، صنایع دستی و … هستیم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62683

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.