• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

افزایش ۸۶ درصدی سود خالص شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران شناسایی شکارچیان متخلف در شهرستان فسا، شکارچی متخلف در دام قانون  آغاز اصلاح روشنایی معابر در مناطق محروم ارومیه با هدف محرومیت زدایی برگزاری اردوهای فرهنگی و مهارتی برای ۱۳ هزار دانش‌آموز تحت حمایت در تابستان امسال مراسم افتتاحیه برنامه های تابستانه «مسجد، کانون نشاط» در کانون های مساجد استان فارس برگزار شد سرپرست جدید شرکت پشتیبانی امور دام سیستان وبلوچستان معرفی شد اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی آغاز شد/ گزارش اقدامات صورت گرفته در برنامه ملی سلامت خانواده و پویش ملی سلامت پویش ملی سلامت/ بخش ۳۰ اجرای سند توسعه تعاون روستایی با هدف ارتقاء جایگاه اقتصادی این سازمان در دست انجام است بارندگی دو روز اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد آغاز اجرای ارکستر ملی ایران با همراهی عبدالحسین مختاباد ۶۶۹ نفر در سال ۱۴۰۲ پروانه تخصصی مشاوره املاک و خودرو دریافت کرده‌اند  

2

سه گروه شکارچیان غیر مجاز در شهرستان فراشبند به دام افتادند

  • کد خبر : 27240
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
سه گروه شکارچیان غیر مجاز در شهرستان فراشبند به دام افتادند
فارس_ سه گروه از متخلفین و شکارچیان غیر مجاز در شهرستان فراشبند که اقدام به شکار پرندگان وحشی و با سه قبضه سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز در منطقه شکار ممنوع دالان فراشبند کرده بودند به دام افتادند.

گیتی آنلاین_ علی اکبر کشاورزی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فراشبند در این زمینه بیان داشت: طی گشت و کنترل ماموران، یگان حفاظت این شهرستان موفق به دستگیری سه گروه از متخلفین که اقدام به شکار کرده بودند شدند.

کشاورزی افزود: از این افراد سه قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی پنج تیر پران و تک لول ویک قبضه پنج تیر پران غیر مجاز به همراه مقادیری مهمات و لاشه ۴۱فرد کبک و تیهو وحشی در منطقه شکار ممنوع دالان کشف شده است.

وی با بیان اینکه طی هماهنگی با دادستان دادگستری شهرستان فراشبند برای متخلفین تشکیل پرونده شده است خواستار برخورد قانونی با سودجویان و بهره برداران غیر قانونی از محیط زیست شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فراشبند با تشریح موقعیت حساس و مهم منطقه دالان فراشبند اظهار داشت: منطقه شکار ممنوع دالان با وسعت ۵۴ هزار و ۴۵۳ هکتار در فاصله ۶۲ کیلومتری غرب شهر فیروزآباد در ۲۳کیلومتری جنوب فراشبند قرار دارد و تنوع زیستی در آن کم نظیر و در عین حال حساس و آسیب پذیر است.

وی ادامه داد: تاریخچه حفاظت منطقه شکار ممنوع دالان ابتدا به سال ۷۴ بازمی گردد که یک بازه زمانی ۵ ساله برای آن تعریف شد، همچنین در سال ۸۵ به مدت ۵ سال مجددا” حفاظت در این منطقه تمدید شد.

کشاورزی با اشاره به اینکه اقلیم ، زمین شناسی، توپوگرافی وعوارض طبیعی در منطقه دالان بی نظیر است افزود: منطقه عموما” کوهستانی بوده و از پوشش گیاهی بسیار غنی برخوردار است بویژه درختان بادام که بیشترین وسعت منطقه را در بر می گیرد. منطقه دارای تابستانی نسبتا” گرم و زمستانی معتدل است، از این رو گاه مورد تجاوز شکارچیان قرار می گیرد و لازم است شهروندان، اعضای سمن ها و مردم، محیط زیست را در افزایش حفاظت از این منطقه محیط زیستی یاری کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=27240

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.