• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2
یادداشت سینمایی؛

“سودابه”؛ فیلمی پردلهره و چندلایه

  • کد خبر : 62700
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
“سودابه”؛ فیلمی پردلهره و چندلایه
مسعود احمدی عضو انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران، در یادداشتی به بررسی نقاط ضعف و قوت فیلم سینمایی "سودابه" به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی سجادی پرداخت.

به گزارس پایگاه خبری گیتی آنلاین، فیلم سینمایی “سودابه” ساخته محمدعلی سجادی از آن فیلم‌هایی است که لذت فیلم دیدن در سینما را برایمان تداعی می‌کند.

محمدعلی سجادی که سابقه ساخت فیلم‌های جنایی متعددی را در کارنامه دارد در فیلم‌ “سودابه” سعی کرده بر عناصر روان کاوانه درام متکی شده و از لحاظ بصری، چشم اندازی ویژه در ژانر دلهره را تدارک ببیند.

سالها بعد از ساموئل خاچیکیان و تجربیات امثال حمید رخشانی در “شب بیست و نهم”، بهرام بهرامیان در “آل”، جواد افشار در “کلبه” و رامین عباسی‌زاده در سریال “احضار” باز هم کارگردانی هست که فیلم ترسناک ولی با جزئی بینی در خصیصه های روانی آدم های گرفتار بحران ساخته است.

محمدعلی سجادی که خاطراتش در “اثیری” و “شیفته” و “بازجویی یک جنایت” و…،همواره در تاریخ سینمای ایران باقی است در فیلم “سودابه” سعی کرده بدون وابستگی های ارگانی، یک‌ فیلم ژانر درجه اول بسازد.

بازیگران اول فیلم سودابه دو جوان هستند به نام های آرمان درویش و ساناز سعیدی که پیش از این نیز از آنها بازی های خوبی در فیلم‌ها و سریال‌هایی مثل “کمدی انسانی”، “پسرکشی”، “ملکه گدایان”، “نفس” و… دیده ایم و حالا هر دو نفر نشان داده اند چقدر بر تکنیک بازیگری به عنوان وجهی لازم برای ارائه کاراکترهای روان‌پریش، مسلط هستند.

بازیگران مکمل کار از آناهیتا درگاهی و ستاره اسکندری تا عالیجناب رضا بابک و رضا مولایی و رویا تیموریان نیز خیلی خوب فیلمنامه را فهمیده اند و نقش‌ها را جا انداخته اند ضمن اینکه موسیقی متن کارن همایون‌فر نیز به خوبی بر اصول ژانر دلهره ساخته شده است.

فیلم “سودابه” که با پخش موسسه رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی روی پرده رفته با وجود عدم حمایت تلویزیون و شهرداری در تخصیص تبلیغات،توانسته مورد توجه مخاطبانی باشد که از سینما، فیلمی با مختصات پرده عریض می‌خواهند.

آنها که در ایام آخرهفته به دنبال تماشای فیلمی متفاوت، با داستان‌گویی قوی و پرتعلیق هستند بد نیست که “سودابه” را ببینند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.