• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4

سیستان و بلوچستان ظرفیتهای زیادی برای توسعه دارد

  • کد خبر : 41407
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
سیستان و بلوچستان ظرفیتهای زیادی برای توسعه دارد
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه سیستان و بلوچستان باید از ظرفیتهای آن بهره برداری کرد.

گیتی آنلاین- فدا حسین مالکی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: نیروهای بومی استان باید مورد حمایت قرار گیرند.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان درباره پروژه انتقال آب دریای عمان نیز اظهار کرد: بحث انتقال آب از دریای عمان چنیدن سال است در جریان است، اما به دلیل عدم توجه به مسئله باعث شد که این طرح به اجرا نرسد و این مسئله ریشه در این دارد اما امیدواریم سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: طالبان اگر بخواهند  در حکومت داری موفق باشند باید به قانون احترام بگذارند و معیارهای بین المللی را  رعایت کنند که گویا این اراده در آنها وجود ندارد. معاهده حقابه  هیرمند موضوع انکارناپذیری است اینکه بگویند آب نیست برای ما قابل قبول نیست آنها باید طبق قانون مقدار آب مشخص شده در این معاهده را به ما بدهند.

وی با اشاره به بد عهدی های طالبان،  افزود: در دولت کرزی شخص رئیس جمهور در جمع فرماندهان آمریکایی اعلام می کرد که اگر ما یک قطره آب داشته باشیم نصف آن برای برادران ایرانی است الان چه اتفاقی افتاده است که اینها اینگونه رفتار می کنند.

مالکی گفت: زاهدان بعنوان مرکز استانی جزو کلانشهرها است و ۴۴ درصد مردم آن حاشیه نشین هستند. در این دو ساله چند پروژه ملی به زاهدان آورده‌ایم که پروژه پتروشیمی زاهدان از این موارد است که در سفر آینده رئیس جمهور کلنگ آن زده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تراکتورسازی هم در جریان است و ایمیدرو و تراکتورسازی تبریز هم در جریان ساخت تراکتورسازی زاهدان سرمایه گذاری خواهند کرد و پروژه سوم هم واگن سازی است که پیشرفت بسیار خوبی در زاهدان داشته و باید جهش خوبی در زمینه تولید داشته باشیم.

مالکی ادامه داد: باید از فرصت‌های مرزی برای معیشت مرزنشینان استفاده شود مرزها فرصتند و همیشه هم تهدید نیستند ما از فرصت‌های اقتصادی استفاده نکرده ایم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=41407

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.