• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2

سیستان و بلوچستان و  بیانیه گام دوم انقلاب

  • کد خبر : 40358
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
سیستان و بلوچستان و  بیانیه گام دوم انقلاب
ظرفیتهای طبیعی و نیروهای توانمند سیستان و بلوچستان می توانند به ما در  تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کمک کنند.

فرشته بامری؛   یادداشت _ یکی از مبانی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب استفاده از نیروهای جوان و با استعداد است در واقع مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش استان، داشتن نیروی  انسانی جوان با ایمان  و بنیه قوی دینی است.

بر اساس آمارها،  رتبه اول جوانی کشور به سیستان و بلوچستان تعلق دارد و به طور میانگین در هر شبانه‌روز حدود ۲۴۶ واقعه ولادت و در هر ساعت حدود ۱۰ نوزاد به دنیا می آید.

جمعیّت جوان  و بالقوه استان  می تواند با  آفرینشهای علمی، فرهنگی و صنعتی  برای استان ثروت آفرینی کند و بخشی از کمبودهایی که در بخش های مختلف وجود دارند را رفع کند.

به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله)دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست‌ساله فراهم کند و با وجود تهیدستی در بنیانهای اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آنها را به دست گیرد.

در جایی نوشته بود این استان به اندازه تمامی ظرفیت‌های اقتصادی کشور، پتانسیل های اقتصادی دارد ظرفیتهایی که گاهی چندین برابرمنابع و امکانات  همسایگان شرقی ما است ومی تواند کشور را به سر منزل مقصود برساند.

ظرفیت های استفاده نشده طبیعی و انسانی  حوزه تجارت، حمل و نقل، معدن، کشاورزی، دریا، دیجیتال، گردشگری و صنایع دستی و مرزهای آبی و خشکی برگ های برنده استان سیستان و بلوچستان در مقابل همسایگان شرقی بوده که می تواند اقتصاد استان را متحول کند.

بهره مندی از نیروی انسانی جوان و ظرفیتهای طبیعی و بالقوه  یعنی ملتی تا ابد مستقل، آزاد، مقتدر و رکورددار در  پیشرفتهاي علمی.

برای رسیدن به توسعه یافتگی لازم نیست که از کشور خاصی تقلید کرد بلکه باید از ظرفیتهای موجود استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=40358

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.