• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024

اخبار ویژه

بازدید از طرح شرکت فولاد و شهرک صنعتی غیاث آباد و رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی توجه سیستم بانکی سرعت نهضت ملی مسکن را افزایش می‌دهد/ تلاش بانک مسکن قابل تقدیر است والایار ترانه‌هایش را روی صحنه تئاتر می‌خواند تکریم پیشکسوتان ضروری است ۱۰۰۰ واحد حمایتی طرح نهضت ملی مسکن هفته دولت در سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد اجرای برنامه های اوقات فراغت تابستان ویژه کانون های مساجد با رویکرد تربیت محور در آذربایجان غربی  نمایشگاه نقاشی «پلکان» در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد پایش روند ارایه خدمات در پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب (ره) شیراز فعال بودن پروژه های راهسازی شمال سیستان و بلوچستان با وجود گرمای بی سابقه/تکمیل شبکه بزرگراهی شمال سیستان و بلوچستان در گروه اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار آغاز فروش بلیت قطارهای رجا برای مردادماه ۱۴۰۳ افزایش مراقبت‌ها در ورودی فرودگاه بوشهر با توجه به وجود تب دانگ و پشه آئدس پنجمین اجلاس وزرای بهداشت عضو اکو برگزار شد/ سخنرانی دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت در این اجلاس

0
صادرات انگور از دیار تاکستانهای سر سبز

شروع صادرات انگور از شهرستان خلیل آباد

  • کد خبر : 58857
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
شروع صادرات انگور از شهرستان خلیل آباد
صادرات انگور از خراسان رضوی شهرستان خلیل آباد به روسیه ، بلاروس ، پاکستان

شهرستان خلیل آباد دارای ۵۷۲۷ هکتار انگور می باشد. انگور تولید شده ۸۰ % تبدیل به کشمش و مابقی صرف تازه خوری به کشورهای همسایه و سایر استانهای کشور صادر می گردد. در سال جاری با توجه به خشکسالی، خسارت سرما در اسفند ماه گذشته و تگرگ، سیل و طوفان فروردین سال جاری و تنش های آبی با یک کاهش ۵۰ درصدی تولید نسبت به میانگین تولید سال های گذشته مواجه هستیم. پیشبینی می شود نزدیک یه ۶۰ هزار تن انگور برداشت گردد. باغات انگور این منطقه دارای شرایط ویژه ای از نظر کمی و کیفی می باشد بنحوی که انگور تولید شده دارای لطافت خاصی بوده و درآمد اصلی مردم از تولید انگور و کشمش می باشد برداشت انگور از ۲۰ تیرماه از باغات شروع شده و ۵ سردخانه به ظرفیت ۱۰ هزار تن فعال بوده و آماده سورت و بسته بندی و صادرات انگور به کشورهای همسایه می باشد. درشهرستان خلیل آباد بیش از ۳۰ رقم انگور شناسایی شده است که مهمترین ارقام آن عبارتند از:
پیکامی و عسکری معمولی که جهت تولید کشمش و تازه خوری مصرف می شود وسایرارقا م شامل : ترکمن ۴ ، لعل ، ریش بابا ، صاحبی ، رزقی ، یاقوتی ، فخری ، مسکه ، طرقی ، خلیلی ، سرقی، و ارقام تجاری جدید که جهت تازه خوری و تهیه مویز و تیفی استفاده می شود .
سطح زیر کشت انگور در استان خراسان رضوی نزدیک به ۲۲ هزار هکتار با میانگین تولید ۲۱ تن در هکتار بوده که بیشتر سطح زیر کشت آن مربوط به خلیل آباد می باشد.
استان خراسان رضوی از نظر سطح زیرکشت انگور در رتبه چهارم و از لحاظ میزان تولید رتبه اول را دارد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=58857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.