• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3
مدیر عامل برق منطقه ای فارس اعلام کرد:

شرکت برق منطقه ای فارس برای عبور از تابستان پیش رو آمادگی دارد

  • کد خبر : 20761
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
شرکت برق منطقه ای فارس برای عبور از تابستان پیش رو آمادگی دارد
فارس_ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با بیان اینکه شرایط برای عبور از تابستان پر مصرف پیش رو دشوار اما امکان پذیر است اظهار داشت: برای عبور از تابستان پیش رو استان فارس و جنوب کشور اقدامات موثری انجام شده و با تفاهم ، همدلی و هم افزایی می توان از فصل پرباری شبکه برق عبور کرد.

گیتی آنلاین_ یداله حقیقی در نشست شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در استان فارس که با حضور دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس ترتیب یافت افزود: شبکه تحت پوشش شرکت برق منطقه ای فارس (شامل استان های بوشهر و فارس) حدود ۱۱.۳ درصد از وسعت و ۷ درصد از جمعیت کشور را دارد و نزدیک به ۱۰ درصد از برق کشور دراین منطقه و جنوب کشور به مصرف می رسد و با توجه به توسعه مستمر خطوط و پست ها ، شبکه تحت پوشش پهناورترین شبکه برق کشور به شمار می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه طول خطوط انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور بیش از ۱۵ هزار کیلومتر و ظرفیت پست های برق در این منطقه بیش از ۴۵ هزار مگا ولت آمپر است ادامه داد: نگاهی به این ظرفیت بیانگر کلیدی بودن شرایط و موقعیت شبکه تحت پوشش و سهم قابل توجه منطقه در مدیریت برق و انرژی در سطح کشور است.

حقیقی در ادامه اضافه کرد: طیف دمایی گسترده در استان فار س که از ۵۱ درجه گرمایی تا منفی ۲۰ درجه سرمایی را شامل می شود نیز از جمله شاخص هایی است که تولید و مصرف برق در این استان را در فصول مختلف سال در شرایط خاص قرار داده است و احداث شبکه و تأمین برق در این ساختگاه هانیازمند دانش ، تجربه و تبحر است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با ارائه گزارشی از وضعیت راهبردی و استراتژیک استان فار س و جنوب کشور در تامین و انتقال برق اضافه کرد: بخش قابل توجهی از خطوط گاز کشور از منطقه فارس و جنوب کشور می گذرد و با توجه به وابستگی شدید زیر ساخت های صنایع گاز و برق به یکدیگر ، فعالیت همکاران شرکت برق منطقه ای فارس در این عرصه شاخص ساز است.

وی استان فارس را یکی از گلوگاه های مهم امنیت انرژی در کشور دانست و ادامه داد: استان فارس و جنوب کشور شاهراه تبادل برق و انرژی قلمداد می شوند و از این رو فعالیت منسجم ، هدفمند و تاثیر گذار نیروهای متخصص در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

حقیقی ، میزان فعلی تولید انرژی های تجدید پذیر در استان فارس و جنوب کشور را ۷۳ مگاوات عنوان کرد و با بیان اینکه مولدهای گاز سوز نیز ۱۴۸ مگاوات ظرفیت اسمی دارند افزود: به رغم آنکه استان فارس و جنوب کشور شرایط روزهای آفتابی مناسبی دارند اما ظرفیت های نصب شده در این عرصه برای تولید انرژی خورشیدی رضایت بخش نیست و می طلبد با افزایش سرمایه گذاری ها شرایط بهتری برای بهره گیری از توانمندی ها و استعدادهای موجود فراهم گردد.

رییس شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در استان فارس همچنین با ارائه گزارشی از تامین و انتقال برای برق تولیدات صنعتی و چرخش چرخ صنعت در فارس و جنوب کشور ، به توسعه صنایع بزرگ در استان طی سال های اخیر اشاره نمود و با بیان اینکه ظرفیت لازم برای تأمین برق این صنایع ایجاد شده است . این امر را برگ زرین دیگری از افتخارات مجموعه صنعت برق دانست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای گذر از پیک بار سال گذشته ، گزارشی از اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده برای ایجاد آمادگی عبور از پیک بار تابستان سال جاری ارائه نمود و اظهار امیدواری کرد که سال جاری نیز با همدلی و همراهی همگانی بتوانیم بدون کم و کاست به مردم شریف استان خدمت رسانی نماییم.

مدیران شرکت های توزیع برق شیراز و استان فارس و مدیران شرکت های آب و فاضلاب شیراز و استان فارس و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس و مدیر مرکز آموزش فارس نیز در این نشست گزارشی از روند اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی ارائه دادند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=20761

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.