• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
2
تداوم روند صعودي با مديريت آگاه

شرکت سرمايه‌گذاري مسکن پرديس؛ ارائه دهنده خدمات با کيفيت در حوزه انبوه‌سازي

  • کد خبر : 17614
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
شرکت سرمايه‌گذاري مسکن پرديس؛ ارائه دهنده خدمات با کيفيت در حوزه انبوه‌سازي

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (سهامی‌عام) مورخ ۱۳/۱۰/۱۴۰۱ در محل خيابان شيخ بهايي جنوبي- شهرک والفجر- انتهاي خيابان ايرانشناسي- ميدان شهداي دانشجو- خيابان نهم- پلاک ۶ تشکیل گردید

گیتی آنلاین – مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (سهامی‌عام) مورخ ۱۳/۱۰/۱۴۰۱ در محل خيابان شيخ بهايي جنوبي- شهرک والفجر- انتهاي خيابان ايرانشناسي- ميدان شهداي دانشجو- خيابان نهم- پلاک ۶ تشکیل گردید.

در این مجمع که بیش از ۸/۷۶ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای حميدرضا مالکي بود، که جنابان محمدحسن پيشرو و سيروس آيدين در مقام نظار اول و دوم و آقای مجيد داداشي خالص به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۲۹۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
مهندس محمد بهرامی مدیرعامل با تجربه شرکت در ابتدای گزارش جامع خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران «ثپردیس» از ترکیب هیات مدیره شناخته شده شرکت در عرصه صنعت و بازار سرمایه به عنوان یکی از مهمترین نقاط قوت و مزیت این مجموعه نام برد و تاکید کرد که این مهم با درایت گروه سرمایه گذاری مسکن حاصل گردیده است.
مدیرعامل خوشفکر شرکت در ادامه کسب درآمد عملیاتی ۴۱۹/۸۹۵/۲ میلیاردی که سود خالص ۹۴۲/۶۴۸/۱ میلیاردی را در سال منتهی به ۲۱/۰۶/۱۴۰۱ ارمغان آورده است در مقایسه با درآمد عملیاتی ۸۶۱/۰۰۴/۱میلیاردی و سود خالص ۸۳۶/۴۳۱/۳ میلیونی سال منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ را نشان دهنده حرکت مجموعه در روندی صعودی اعلام نمود و افزود: این آمار حاکی از آن است که با عملیاتی ساختن و پیاده سازی برنامه های خلاقانه تیم مدیریت عملکردی شایسته حاصل گردیده است.
مهندس بهرامی با تبیین اینکه ترازنامه ۵ ساله شرکت حاکی از روندی رو به رشد و صعودی می باشد مقایسه حاشیه سود خالص شرکت نیز در مقام مقایسه سال مالی مورد گزارش نسبت به سال قبل حاکی از آن است که با ۲۵ درصد رشد، این رقم از ۳۴ درصد به ۵۹ درصد رسیده است تاکید کرد که اولویت کاری ما اتمام پروژه های نیمه تمام بوده است.
به گفته وی همچنین جمع حقوق صاحبان سهم از مبلغ ۵۳۱/۵۰۵/۲ میلیارد به مبلغ ۴۷۳/۰۷۵/۴ میلیارد رسیده است ونسبت جاری از ۰۵/۲ به ۲۶/۲ و نسبت آنی از ۳۵/۰ به ۵۴/۰ افزایش یافته که این آمار نیز حاکی از ارتقاء سود آفرینی مجموعه در سایه تمهیدات مدیریتی، آزادسازی منابع تامین نقدینگی در پیامد تمرکز به اتمام و تکمیل هر چه سریعتر پروژه ها بوده است.
مهندس بهرامی در بخش دیگری از گزارش خود بازپرداخت منظم اقساط و اهتمام د ر راستای عدم تعویق بدهی تسهیلات، پیگیری و رفع موضوعات مالیاتی و پرداخت بدهی های قطعی شده سنوات گذشته، رسیدگی و رفع موضوعات بیمه ای شرکت، تسویه بخش اعظمی از سود سهام سهامداران به ارزش ریالی ۱۲۵ میلیارد ریال، تعیین تکلیف بخش عمده ای از حساب های فی مابین با پیمانکاران را خلاصه ای از اقدامات حوزه مالی برشمرد و خاطرنشان کرد که جهت بهره برداری و اتمام پروژه های دیگر شرکت این امکان میسر شده است که تسهیلات با بهره مناسب از بانکها دریافت شود تا هر چه سریعتر و با بازده متناسب پروژه های شرکت به بهره برداری برسد.
مدیر توانمند و برجسته بازار سرمایه و صنعت ساخت و ساز کشورمان در فرازی دیگر از گزارش خود رفع معضلات بسیار مهم مالیاتی و تعیین تکلیف بخش عمده ای از حساب های فی ما بین با پیمانکاران را از دیگر دستاوردهای تیم ارشد مدیریت مجموعه علی الخصوص در حوزه مالی اعلام برشمرد و اضافه کرد: اقدامات بسیار مثبت و خوبی در جهت انتفاع حداکثری شرکت و ذینفعان در سال مالی مورد گزارش صورت پذیرفته است و با تداوم این مسیر ، سودآوری و ارزش آفرینی بیشتری توامان حاصل خواهد گردید.
مهندس محمد بهرامی در ادامه پیرامون پروژه های مسکن مهر اظهار داشت که با رایزنی ها و جلسات متعددی که با وزارتخانه و دستگاه های ذیربط داشته ایم توانسته ایم بخش عمده ای از این مسائل را تعیین تکلیف کرده و در مورد سایر مباحث نیز با انجام مذاکرات به پیشرفت های خوبی برسیم و حتی چنانچه لازم باشد مابقی مسائل را از طریق مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم پی گیری خواهیم کرد.
سکاندار پردیس در بخش دیگری از گزارش و پیرامون پروژه های باران ۱، سروستان ۲ و پروژه ویلایی کلارآباد به ارائه توضیحات تکمیلی پرداخت و از پروژه های واقع در شهر جدید پردیس (پروژه مسکونی باران یک و پروژه ویلایی سروستان ۲) به عنوان پروژه های با مالکیت صد درصدی شرکت نام برد و تصریح کرد که همچنین در این منطقه، ۹ پروژه مشارکتی هم داریم که با جدیت به دنبال تکمیل آنها هستیم.
مهندس بهرامی همچنین از ۱۴۹ قطعه ویلایی پروژه سروستان به عنوان یک سرمایه گذاری درخشان نام برد و اضافه کرد: در حال مذاکره جدی جهت عقد قرارداد با شرکای سازنده هستیم تا هر چه زودتر این پروژه نهایی شده و به بهره برداری کامل برسد.
مدیرعامل شرکت در بخش تکمیلی این مبحث گزارشی از پروژه های ۹ گانه سرای محله که بخش عمده ای از آن بصورت مشارکتی سازنده و عام المنفعه می باشد پرداخت و اظهار داشت که در پروژه مسکونی باران یک ، سه بلوک در اولویت برای بهره بردرای هستند تا با فروش کامل آنها و تامین نقدینگی مورد نیاز پروژه سروستان تکمیل گردد. به گفته وی در ۴ بلوک بعدی در پروژه مسکونی باران یک نیز با توجه به موقعیت بسیار خوب منطقه برآورد می شود که سود خوبی نصیب شرکت گردد و از این رو علیرغم استقبال بسیار مناسب جهت پیش فروش، تاکنون هیچ کدام از این پروژه ها پیش فروش نشده است.
مهندس بهرامی در بخش پایانی گزارش خود پروژه مسکونی – تجاری المپیک را از مهمترین پروژه های اجرا شده شرکت در سال های گذشته نام برد و خاطرنشان کرد که با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های مجدانه در صدد هستیم تا هرچه زودتر شناسنامه شدن آن را نهایی کرده و پیگیری های نهایی جهت تعیین تکلیف وضعیت مالی و قراردادی پیمانکاران پروژه و هماهنگی با شهرداری صورت پذیرد.
استقبال خوب سهامداران از برگزاری مجمع و میزبانی شایسته کلیه ارکان مجموعه از ذینفعان و اصحاب رسانه، تسلیت مهندس مالکی در ابتدای مجمع بابت فرارسیدن سالگرد شهادت سردار قاسیم سلیمانی و همرزمان شهیدش، تقدیر ویژه جناب مالکی ریاست مجمع از عملکرد ستودنی مدیریت مدبر و پرسنل متعهد و متخصص مجموعه در دستیابی به سودی درخشان در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب داداشی معمار مالیه و معاون مالی پاکدست شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، پاسخگویی مستند و دقیق به سوالات سهامداران و نهایت تعامل و همکاری پرسنل خدوم مجموعه با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.
پیام هیات مدیره
مرورکلی بر وضعیت و تحولات صنعت ساختمان
بخش مسکن و ساختمان با سهم قابل توجه در تولید ناخالص داخلی و ارتباط با بخش اعظمی از رشته فعالیت های اقتصادی، با قرارگرفتن در انتهای زنجیره تولید دارای ظرفیت های قابل توجهی برای تاثیرگذاری برصنایع وابسته می باشد.همچنین با عنایت به ارتباط مستقیم رشد و رونق این حوزه با افزایش اشتغال زایی، بخش مسکن ظرفیت مناسبی جهت این امر دارد و با توجه به اثر گذاری در جذب دارایی خانوارها و تخصیص سهم عمده ای از هزینه های خانوار به این بخش ، تحولات بخش مسکن به طور معنادار با رفاه خانوارها در ارتباط می باشد. با افزایش نرخ ارز، قیمت مصالح ساختمانی نیز افزایش یافت و میزان ساخت و ساز در کشور نیز تحت تأثیر قرار گرفت، هر چند در یک سال گذشته رشد قیمتها مانند سالهای پیش تر از آن چشمگیر نبوده است، لیکن افزایش قیمت ها کاهش قدرت خرید، جذابیت ساخت و ساز را برای سازندگان کاهش داده و همین کاهش عرضه بر تورم بیشتر بخش مسکن نیز دامن زده است. بعد از اتفاقات رخ داده در سیاستهای خارجی کشور، گردش نقدینگی به جای اینکه به سمت تجارت برود به بخشهای داخلی، بخصوص صنعت ساختمان آمد و افزایش معاملات سفته بازانه و رشد قیمت مسکن ناشی از این مساله بود.هم اکنون با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و رکود تورمی حاکم بر بازار پیش بینی میشود که این رکود عمیقتر شده و ظرفیت دیگری برای افزایش قیمت مسکن وجود نداشته باشد و همچنین با توجه به رشد بیش از حد قیمت مسکن تقاضا به شدت کاهش خواهد یافت.
هم اکنون شرکت با تغییر در استراتژی های طراحی و ساخت و شیوه های جدید فروش مترصد افزایش کیفیت و رشد کمیت پروژه ها و به تبع آن افزایش تقاضای مسکن می باشد .
برنامه استراتژیک شرکت
امروزه موسسات و بنگاه های اقتصادی استمرار حیات خود را مدیون وجود استراتژی های مدون و انعطاف پذیر می دانند تا علاوه بر شناخت جامع از محیط پیرامون در کسب و کار و نحوه مراجعه به آن، خلاقیت و نوآوری را در فائق آمدن بر بازار بدست آورند. لذا شرکت پس از تدوین آغاز برنامه استراتژی، پایش مستمر و مداوم آن را در دستور کار قرار داده و پروژه های لازم را در این خصوص تعریف نموده است .
چشم انداز :
پیشتازی در توسعه صنعت ساختمان با حضور فعال در بازارهای مطلوب داخلی به عنوان
یک شرکت پیشرو در حوزه های انبوه سازی و ارائه خدمات برتر فنی و مهندسی و الگوساز در صنعت
ساختمان
ماموریت :
۱- توسعه سهم بازار داخلی از طریق سرمایه گذاری و ارائه خدمات باکیفیت در حوزه های انبوه سازی، شهرک سازی، ساخت واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی و تفریحی با تاکید بر بخش مسکونی
۲- ایجاد ارزش از طریق تامین رضایت ذینفعان کلیدی شرکت
۳- بهره مندی از کارکنان توانمند و دانش محور به منظور بکارگیری تکنولوژی و فن آوری های نوین کارآمد و پایدار
برنامه های آتی
حوزه فنی و اجرایی :
– تکمیل و تحویل پروژه های باقیمانده از سالهای گذشته
– شروع بکار پروژه های تعریف شده مطابق برنامه ریزی صورت گرفته
– طراحی نقشه ها با رعایت استانداردهای زیست محیطی، ایمنی ساختمان و بهداشت
– تقویت نظام کنترل کیفیت در سطح پروژه ها و پیاده سازی نظام تضمین کیفیت
– تشکیل بانک اطلاعات قراردادها به منظور مستندسازی و تحلیلهای فنی و اقتصادی
– افزایش سطح ساخته شده سالیانه پروژه ها از طریق مدیریت زمان با رعایت استانداردهای کیفی
– اصلاح ساختار قراردادهای منعقده با پیمانکاران و شرکاء
– تغییر نظام اجرایی پروژه های مالکیتی جدید از مشارکتی به پیمانکاری شکسته
– توسعه طراحی پروژه ها با رویکرد معماری منعطف و پیاده سازی پروژه پایلوت
– بررسی راهکارهای پیاده سازی سیستم مدلسازی اطلاعات ساختمان( BIM) در سطوح مختلف پروژه ها
حوزه املاک و سرمایه گذاری:
– تحویل واحدهای فروخته شده به خریداران در موعد زمانی مقرر
– استقرار سامانه های نرم افزاری مدیریت فروش و مدیریت ارتباط با مشتریان
– ایجاد سازمان فروش یکپارچه با شرکا و پیمانکاران جهت تمرکز فروش
– کاهش شکاف درصد فروش با درصد پیشرفت پروژه ها به منظور جذب نقدینگی سریعتر
– طراحی و اجرای نظام بهره برداری پروژه های تجاری به منظور تسهیل فروش و بازگشت سرمایه
– انعقاد قراردادهای همکاری و مشارکت با ارگانها و سازمانهای خصوصی و دولتی جهت تامین واحدهای مسکونی
– تعریف ساز و کار پیش ثبت نام فروش جهت واگذاری واحدهای با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۹ درصد
– پیگیری اسناد مالکیت واحدهای تحویل شده به مالکین
حوزه مالی و منابع انسانی:
– اخذ تسهیلات جدید و بازپرداخت بموقع تسهیلات اخذ شده
– تعیین تکلیف پرونده های مالیاتی و بیمه ای ادوار گذشته
– تعیین تکلیف مطالبات پیمانکاران و شرکاء
– پیگیری مطالبات معوق شرکت در پروژه های پیمانکاری ادوار گذشته
– تامین سود مورد نظر و تقسیم آن با لحاظ نمودن انتظارات سهامداران
– مدیریت داراییهای راکد و غیرمولد جهت بازپرداخت بدهیهای گران قیمت
– به کارگیری روشهای نوین تامین مالی
– برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز جهت ارتقای سطح دانش سازمانی
– ساماندهی و اصلاح ساختار سازمانی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=17614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.