• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0

شناسايي عاملان نظر سنجي هاي دروغين انتخاباتي توسط پليس فتا لرستان

  • کد خبر : 56087
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱:۲۱
شناسايي عاملان نظر سنجي هاي دروغين انتخاباتي توسط پليس فتا لرستان
رئيس پليس فتا لرستان از شناسايي و معرفي دو عامل انتشار نظر سنجي هاي آنلاين دروغين و جعلي به مقام قضائي خبر داد.

سرگرد حسين سپه وند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري پليس در تشريح اين خبر گفت: با توجه به برگزاري چهاردهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و حساسيت موضوع در خصوص شمارش و اعلام آراء ، بسياري از کانال ها و و گروه ها در فضاي مجازي اقدام به بحث، تبادل نظر و  انجام نظر سنجي هايي در اين خصوص مي نمايند، ليکن در مواردي مشاهده مي شود که برخي با اهداف خاص و غير اخلاقي و با انتشار نظرسنجي هاي دروغين اقدام به فريب کاربران در فضاي مجازي کرده تا به نوعي نتيجه واقعي انتخابات را تحت تاثير قرار دهند.

وي افزود: در همين جهت تيم رصد پليس فتا لرستان دو نفر از افرادي را که با هدف حمايت از نامزد مدنظر خود اقدام به ساخت و انتشار نظر سنجي هاي جعلي نموده شناسايي و براي سير مراحل قانوني به مقام قضائي معرفي کردند.

سرگرد سپه وند گفت: پس از بررسي کانال ها و گروه هاي ساخته شده توسط اين افراد مشخص شد که اين نظر سنجي ها هيچگونه منبع و جامع آماري مشخصي نداشته و صرفا به جهت حمايت از کانديد مورد نظر خود و عوام فريبي اقدام به ساخت و انتشار آنها کرده بودند.

رئيس پليس فتا لرستان در پايان خاطر نشان کرد: هرگونه توهين، تخريب و اعلام نتايج آراء قبل از اعلام مراجع رسمي در فضاي مجازي که با نيت فريب کاربران يا به حاشيه بردن سلامت انتخابات صورت پذيرد، توسط تيم هاي رصد پليس فتا شناسايي و با متخلفين برابربا قانون برخورد صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری پلیس لرستان

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56087

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.