• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
2

شهرستان اقلید و تفاهم نامه همکاریهای سه جانبه محیط زیست 

  • کد خبر : 41384
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
شهرستان اقلید و تفاهم نامه همکاریهای سه جانبه محیط زیست 
فارس_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از تبادل تفاهم نامه همکاریهای سه جانبه محیط زیست خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در حیطه فعالیتهای محیط زیستی در اقلید منعقد شده است.

گیتی آنلاین_ علی بخش نجاتی با بیان اینکه این تفاهم نامه آغازی برای افزایش ضریب حفاظت در این شهرستان است افزود:در ادامه پیگیری‌ها و برقراری تعامل همکاری، تفاهم نامه همکاری آموزشی در محور حفظ و صیانت از آب و طبیعت و محیط زیست از طرف اداره آموزش و پرورش اقلید، انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس و اداره محیط زیست شهرستان اقلید منعقد شده است.

نجاتی در ادامه گفت: برای ترویج فرهنگ حفظ آب و طبیعت و محیط زیست این تفاهم نامه با محوریت یک قدم تا کاهش نایلون به امضا رسید.

وی اضافه کرد: در نشستی که به همین منظور برگزار گردید مسوولان و مدیران شرکت کننده گزارشی از اقدامات ر راستای حفظ محیط زیست ارائه کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید یادآور شد که شهرستان اقلید دارای مناطقی ارزشمند تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است که از همه ظرفیت های قانونی برای پاسداری از این انفال الهی استفاده می شود.

سید ضیاء شریفی دبیر انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حسن همکاری آموزش و پرورش، قشر فرهنگی و دانش آموزان را انتقال دهنده فرهنگ حفظ محیط زیست دانست و بر لزوم تقویت آن تاکید کرد.

درویشی مدیر آموزش و پرورش اقلید نیز ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و فعالیتهای فرهنگی آموزشی در زمینه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در این زمینه برای فرهنگ سازی اعلام آمادگی کرد و از همکاریها و تلاشهای تشکلهای محیط زیستی در این چند سال تقدیر و تشکر کرد.

درویشی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید فراوان قرآن و ائمه اطهار مبنی بر لزوم حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و مصرف صحیح آب تاکید کرد و ادامه داد: همه ما در برابر این مسئله مسئولیت داریم و باید توان خود را برای ادای مسئولیت همگانی بکار گیریم.

موسوی معاون پرورشی اداره اموزش و پرورش نیز از فعالیتهای مدارس دوستدار طبیعت گزارشی ارائه کرد.

وی همچنین ادامه داد: با هدف ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی و ارتباط عاطفی بین نسل حاضر و آینده و ایجاد حس مسئولیت پذیری به این منابع خدادادی نیاز مبرم به آموزش احساس می شود.

مهمترین دغدغه و موضوع اصلی که به صورت مشترک در این نشست از طرف مدیریت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی اداره و هم چنین انجمن مطرح شد. ضرورت توجه جدی و همه جانبه نهادهای مرتبط در محور احیا و مانع زدایی مسیر آبگیری تالاب کافتر و نیز توجه به بیشه آسپاس و آتش سوزیهای اخیر این بیشه بود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=41384

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.