• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

شهید سیدحسن‌نصرالله یک انسان مومن و اهل ایثار و از خودگذشتگی بود

  • کد خبر : 66283
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۲۲
شهید سیدحسن‌نصرالله یک انسان مومن و  اهل ایثار و از خودگذشتگی بود
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شهید سیدحسن‌نصرالله یک انسان مومن، باورمند به اسلام، با نگاه تمدن اسلامی و اهل ایثار و از خودگذشتگی بود. تاثیرگذاری شهید سید حسن نصرالله بیش از سید حسن نصرالله است

گیتی آنلاین-نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در ويژه برنامه شهادت سیدالشهدای مقاومت شهید سیدحسن نصرالله تبیین کرد.

آیت‌الله مصطفی محامی عصر امروز شنبه در ویژه برنامه تلویزیونی شهادت شهید سید حسن نصرالله که از شبکه استانی هامون، پخش شد ضمن تسلیت شهادت این شهید بزرگوار عنوان داشت: شخصیت بزرگی چون شهید سید حسن نصرالله از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

امام جمعه زاهدان افزود: این شهید بزرگوار یک انسان مومن، باورمند به اسلام، انقلاب، مقاومت و بسیار اخلاقی، متواضع، دغدغه‌مند، با نگاه تمدن اسلامی و بسیار اهل ایثار و از خودگذشتگی بود.

آیت‌الله محامی بیان داشت: بنده در دوران فعالیت در جامعه المصطفی العالمیه طی جلسه ای در کشور لبنان خدمت ایشان رسیدم و ایشان عنوان می‌کردند:”به برکت این مقاومت ما در لبنان معنویتی داریم و اگر نبود این مقاومت و مبارزه با اسرائیل لبنان بیابانی از معنویت بود.

وی ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله فردی بسیار پر کار بود و هنگامی که ما خدمت ایشان رسیدیم با وجود تعداد بالای جلسات ما را تا درب خروج بدرقه کرده و اخلاق، تواضع داشتند و صفات اخلاقی ایشان درس‌های زیادی به همراه داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: شهید سیدحسن‌نصرالله در جلسه دیگری به ایران و مرکز جهانی علوم اسلامی آمدند و در جمع طلاب خارجی از کشورهای مختلف با بیان حماسی در خصوص اسلام و وظایف طلاب به سخنرانی پرداختند به گونه‌ای که طلاب تحت تاثیر قرار گرفته و کاغذ‌های متعدد برای ایشان نوشتند و از آمادگی خود برای کمک به حزب‌الله لبنان گفتند که ایشان واکنش نشان داده و عنوان کردند: ما در لبنان افراد پا به کار و آماده عملیات داریم و شما باید در کشورهای خودتان و برای بیداری اسلامی آماده جانفشانی باشید و فرهنگ مقاومت را گسترش دهید.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هنگام شهادت فرزند شهید سید‌حسن نصرالله اسرائیلی ها در ابتدا گمان نمی‌کردند فرزند فرمانده ارشد حزب‌الله در میان رزمندگان بوده و در جنگ شرکت کند و در همان دوران بود که بنده سفری به لبنان داشتم و تابلوهایی در سطح شهر نصب شده بود که فرماندهان ما این گونه هستند و فرزندانشان در جنگ شرکت می‌کنند.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: در همان دوران جلسه‌ای با شهید سید حسن نصرالله داشتیم و یکی از آقایان در جلسه سوال کردند که در لبنان مذاهب مختلف وجود دارد و چرا فقط شیعیان می‌خواهند سینه سپر کرده و ایستادگی کنند که ایشان عنوان کردند ما هزینه‌ای نکردیم و در گذشته تنها اسم شیعه را داشتیم و حالا افرادی انقلابی و اهل مقاومت و با تعهد داریم.
وی افزود: حتی وقتی جنازه شهدای عملیاتی که فرزندشان شهید شده بود آورده بودند ایشان به ذکر مصیبت‌های حضرت زینب پرداختند و از میان شهیدان آخرین نفر اسم فرزند خود را آوردند.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: پس از حضور بنده در جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و دوره‌ای که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرده بود بنده سفری به لبنان داشتم و درخواست جلسه دادیم و گمان نمی‌کردیم پذیرفته شود اما پس از یک روز این فرصت فراهم شد و ایشان که شنیده بود بنده به تازگی منصوب شدم خواهان دریافت آخرین نظرات مقام معظم رهبری در خصوص اهل سنت بودند و بعد که صحبت ما را شنیدند حدود یک ساعت صحبت کرده و گفتند نقشه دشمن این است که جنگ مذهبی راه بیندازد.

وی اذعان داشت: گرچه شهادت شهید سیدحسن نصرالله یک صدمه بزرگ است اما بر اساس آنچه ما در طول تاریخ انقلاب تجربه کردیم و وعده‌هایی که خداوند متعال داده است قطعا راه مقاومت سد نخواهد نخواهد شد و چه بسا شهید سید‌حسن نصرالله مثل شهید سلیمانی اثرش بیشتر از خود سید‌حسن نصرالله باشد.

آیت‌الله محامی گفت: در هنگامی که شهید سیدحسن نصرالله مسئولیت حزب‌الله لبنان را پذیرفتند این سازمان گستردگی فعلی را نداشت اما مقاومت کردند و وعده الهی این بود که اگر ثبات قدم داشته باشید خدا شما را یاری خواهد کرد و به جایی رسید که حزب‌الله در راس جبهه مقاومت است و قطعا طی این مدت توانسته افرادی را تربیت کند و این مسیر ادامه پيدا خواهد کرد.

امام جمعه زاهدان گفت: طبق تعبیر مقام معظم رهبری هر کس به هر نحو می‌تواند باید کار و کمک کند و اگر این فرهنگ در جامعه اسلامی نهادینه شود و ملت‌های مسلمان دولت‌های خود را وادار کنند که با رژیم غاصب ارتباط نداشته باشند و جلوی کمک‌ها به این کشور را بگیرند اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد و آینده جبهه مقاومت روشن است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=66283

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.