• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1
رحیمی استاندار سابق فارس:

صداقت حلقه مفقوده در بیانات بعضی از کاندیداها هست / پزشکیان پرچم دار حق طلبی ، آزادی خواهی ، پاک دستی و صداقت هست

  • کد خبر : 55230
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
صداقت حلقه مفقوده در بیانات بعضی از کاندیداها هست / پزشکیان پرچم دار حق طلبی ، آزادی خواهی ، پاک دستی و صداقت هست
استاندار سابق فارس گفت: پزشکیان پرچم دار حق طلبی ، آزادی خواهی ، پاک دستی و صداقت هست.

گیتی آنلاین_ دکتر عنایت الله رحیمی استاندار سابق فارس در جلسه بارش افکار یاوران دکتر مسعود پزشکیان در شیراز افزود: در بحث انتخاب رییس جمهور در گام اول باید دید که یک رییس جمهور چه وظایفی و کارکردهایی در نظام سیاسی جمهوری اسلامی دارد و اگر بر آن کارکردها واقف باشیم می توانیم ملاک تشخیص اصلح را در بین گزینه های مطرح شده تشریح کنیم.

وی ادامه داد: نقش سیاسی از جمله نقش هایی است که یک نفر منتخب به عنوان رییس جمهور برای قانون اساسی دارد و دومین نقش رییس جمهور را نیز می توان نقش مدیریتی و سومین نقش را سیاستگذاری رییس جمهور دانست.

استاندار سابق فارس گفت:امروز روز رقابت هاست که در نهایت از بین نامزدهای حاضر یک نفر پیروز این رقابت خواهد شد و فردای انتخابات روز رفاقت هاست و رییس جمهور باید مطالبات به حق همه افراد و شهروندان جامعه را پیگیری کند.

رحیمی افزود: بعد از این مقطع رییس جمهور باید بتواند اراده جمعی را برای تغییرات سخت پشت سر خود داشته باشد و اگر با افراد و نخبگان و مردم ارتباط بیشتری داشته باشد امکان اینکه بتواند تغییرات مورد نظر مردم را محقق کند بیشتر است.

وی اظهار کرد: رییس جمهور به عنوان یک سیاستمدار باید به حاکمیت قانون کمک کند و اصلی ترین قانون نیز حقوق اساسی است که مهمترین فرازهای آن حقوق مردم در مقابل حاکمیت و بالعکس است که رییس جمهور باید بتواند حقوق مردم و آزادی های مشروع در آنرا محقق کند و کسی می تواند این کار را انجام دهد که امکان هماهنگی با ارکان نظام برای او فراهم باشد.

او ادامه داد: نقش مدیریتی رییس جمهور را نیز می توان در قالب معرفی کابینه تعریف کرد، همکارانی که به عنوان وزرا معرفی می‌کند و کارآمدی و متخصص بودن آنها و همچنین اشرافی که شخص رییس جمهور باید بر قوه مجریه داشته باشد و بتواند آن مجموعه را هدایت، نظارت و کنترل کند.

استاندار سابق فارس گفت: به نظر می رسد که دکتر پزشکیان با توجه به سابقه وزارتی که داشته نظام مدیریتی و سلسله مراتبی کشور را به خوبی بشناسد و همچنین در حوزه قانونگذاری نیز با توجه به حضور در مجلس می تواند حرف مردم را بداند و از مشورت نخبگان نیز استفاده کند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=55230

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.