• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
1

صف انتظار برای کمک‌های معیشتی و جهیزیه به صفر رسید/ ۱۰۰۰ حامی جدید طرح اکرام در ۱۰ روز محرم

  • کد خبر : 58083
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
صف انتظار برای کمک‌های معیشتی و جهیزیه به صفر رسید/ ۱۰۰۰ حامی جدید طرح اکرام در ۱۰ روز محرم
مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) خراسان‌رضوی گفت: در گذشته، متقاضیان دریافت کمک‌های کمیته امداد با صف انتظار مواجه بودند، به طوری که گاه تا دو سال نیز طول می‌کشید تا درخواست آنها رسیدگی شود. اما با تلاش‌های صورت گرفته، از شش ماهه دوم سال 1401 تاکنون، دیگر صف انتظاری برای دریافت کمک‌های معیشتی در استان وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) خراسان‌رضوی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، رضا سلم‌آبادی امروز در مراسم رونمایی از دستاورد‌های کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) خراسان‌رضوی در دولت سیزدهم که در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، با بیان اینکه  مجموعه کمیته امداد حضرت امام(ره) یادگار ایشان و به نام ایشان است اظهار کرد:.  توصیه به رسیدگی به مستضعفان، محرومان و نیازمندان در تمام سخنرانی ها و صحبتهای امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به مسئولان، تشکل‌ها و خیرین تاکید شده است

وی با بیان اینکه شهید رئیسی نیز همیشه دغدغه محرومان را داشتندگفت: ما همیشه در اهدای کمک‌ها، صف انتظار داشتیم، اگر فردی درخواست می‌داد، گاهی شاید یک یا دو سال در صف انتظار می‌ماند.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) خراسان‌رضوی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ شاید در چهار‌،پنج ماه ابتدایی سال مشکل داشتیم، اما از شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون، دیگر صف انتظار برای دریافت کمک ها نداریم.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه صف انتظار برای دریافت جهیزیه نیز حداقل ۶ ماه بود و گاه تا ۳ سال هم زمان می‌برد، افزود: در سال گذشته و امسال صف انتظار جهیزیه نداشتیم و اگر هم در صف هستند، برای این است که به‌ مناسبت برسیم.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ جهیزیه به‌ارزش بازاری ۴۰ میلیون تومان را که خودمان ۳۳ تا ۳۴ میلیون تومان خریدیم، اهدا کردیم که براساس ارزش بازاری، ارزش ریالی این جهیزیه‌ها در سال گذشته، بیش‌از ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) خراسان‌رضوی  تصریح کرد: سال گذشته  بیش‌از ۱۰۰ هزار نفر روز میزبانی کردیم و در هر تابستان، بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه‌ای است که به خانواده‌ها در این زمینه پرداخت کردیم.

سلم‌آبادی  با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، در این دولت، اعتبار زیارت را به خانواده مددجویان داده شد گفت: کمیته امداد استان در زمینه اشتغال رتبه اول کشور را دارد، در زمینه دانش‌آموزی، رتبه دوم کشور را داریم.

وی ادامه داد: رتبه اول کشور در حوزه مشارکت‌های مردمی داریم و در میزان کمک‌هزینه خانواده‌های نیازمند بعد از سیستان‌و‌بلوچستان قرار داریم. ، در بحث مسکن، معادل ۱۴ استان در کشور مسکن می‌سازیم و ۴۴ هزار خدمت را در این سه،چهار سال در حوزه مسکن داشتیم که استان  بعد از ما، ۳۴ هزار مورد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) خراسان‌رضوی بیان کرد: خراسان‌رضوی در کشور، یا رتبه اول یا رتبه دوم است که نشان از همراهی دولت در کشور و استان دارد.

سلم‌آبادی تصریح کرد: دهه اول محرم  امسال در این ۱۰ روز، رتبه اول کشور را با اختلاف هزار حامی با استان بعدی داشتیم.

وی  با بیان اینکه در سال گذشته، رقم هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی را در زمینه مشارکت مردمی داشتیم گفت:. ۸ هزار میلیارد تومان در سال گذشته، کمک به خانواده‌های نیازمند در سطح استان انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=58083

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.