• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
0
معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:

صلح و سازش در ۳۷۲ فقره پرونده استان در ۳ ماهه اول سال جاری 

  • کد خبر : 56215
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
صلح و سازش در ۳۷۲ فقره پرونده استان در ۳ ماهه اول سال جاری 
معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۱۷ هزار پرونده قابل سازش به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع که چهار هزار و ۸۸۶ مورد آن منجر به سازش شد.

به گزارش گیتی آنلاین ، بهادر اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: امسال ۲۶ هزار و ۹۴۹ پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع و ۲۹ هزار پرونده نیز رسیدگی شد.

وی افزود: در سال جاری هزار پرونده در سه ماهه اول سال جاری به صلح یاران استان ارجاع و ۳۷۲ مورد منجر به سازش شد که ۸۱ مورد آن مربوط به خانواده بود.

معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه امسال پنج هیات صلح در استان افتتاح شد، ادامه داد: میانگین رسیدگی به پرونده در شوراهای حل اختلاف ۲۱ روز است که در صورت پیچیده بودن تا سه ماه نیز طول می کشد.

اسدی با بیان اینکه در بحث پیشگیری از وقوع جرم رتبه سوم کشور بدست آمد، افزود: سال گذشته سامانه مسیر در کردستان به عنوان هشتمین استان کشور راه اندازی شد.

وی به کاهش ۶۰ درصدی پرونده‌های طلاق در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال در زمینه افزایش مهارت‌های زوجین درخواست کننده طلاق توافقی با برگزاری جلسات مشاوره، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۴ حکم جایگزین حبس، ۱۵۴ مورد آزادی مشروط و ۹ مورد قرار تعویق صادر شد.

اسدی اشاره ای به راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سال قبل داشت و ادامه داد: راه اندازی این سامانه باعث شد زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی در استان به طور قابل توجهی کاهش یابد.

اسدی گفت: در حال حاضر سه هزار و ۲۵۸ دیده بان پیشگیری در استان فعالیت دارند که کمک بسیار موثری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دارند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56215

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.