• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 12 March - 2025
0

ضرورت تغییر نگاه رسانه‌ای و تقویت هویت دینی در فضای مجازی

  • کد خبر : 84445
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۹:۲۹
ضرورت تغییر نگاه رسانه‌ای و تقویت هویت دینی در فضای مجازی
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی گفت:فعالان رسانه‌ای باید با شناخت دقیق مخاطب و استفاده از شیوه‌های تأثیرگذار، محتوایی تو کنند که هویت دینی و ملی را تقویت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، مجید اسماعیلی در چهارمین اجلاسیه فعالان فضای مجازی خراسان رضوی با تأکید بر نقش رسانه در هدایت افکار عمومی و تأثیرگذاری بر جامعه اظهار کرد: انس و الفت فعالان رسانه‌ای با قرآن کریم به‌عنوان راهی برای عبور از چالش‌های موجود در این عرصه است.

وی ادامه داد: فعالان رسانه‌ای باید مسیر خود را با الهام از تعالیم الهی ترسیم کنند تا بتوانند در برابر موانع پیچیده و تهدیدات موجود، عملکردی هوشمندانه و تأثیرگذار داشته باشند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی در این اجلاسیه بر ضرورت نگاه تخصصی و علمی به فعالیت‌های رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: رسانه‌نگاری نباید سطحی و احساسی باشد، بلکه باید مبتنی بر دانش، استراتژی و شناخت عمیق از مخاطب پیش برود.

اسماعیلی افزود: نباید وقت و انرژی خود را صرف افرادی کرد که هیچ تغییری در نگرش و رفتار آن‌ها ایجاد نمی‌شود، بلکه باید بر روی مخاطبانی سرمایه‌گذاری کرد که آمادگی پذیرش تغییرات مثبت را دارند.

وی با اشاره به لزوم توزیع هوشمندانه کار برای ایجاد تغییر تدریجی در جامعه، بیان کرد که تو محتوای داستان‌محور یکی از مؤثرترین روش‌ها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی است. شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی جهانی از همین روش برای القای مفاهیم موردنظر خود بهره می‌برند، بنابراین فعالان رسانه‌ای داخلی نیز باید از این شیوه برای ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با فرهنگ‌های مهاجم استفاده کنند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی بیان کرد: در صورت پذیرش فرهنگ و تمدن بیگانه که از آن به‌عنوان «تمدن شیطانی» یاد شد، جامعه دچار انحرافات جدی خواهد شد و این انحرافات در نهایت موجب فرسایش هویت دینی و ملی خواهد شد. بنابراین، رسانه‌ها وظیفه دارند با تو محتواهای جذاب، آگاهی‌بخش و متناسب با نیازهای نسل جوان، به مقابله با این تهدیدات بپردازند.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود، بر اهمیت جامع و هدفمند بودن اقدامات رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: نسل جوان، آینده‌ساز کشور است و برای حفظ هویت و ارزش‌های خود نیاز به آموزش دارد. این مسئولیت بر عهده فعالان رسانه‌ای است که با آگاهی‌بخشی و تبیین دقیق مسائل، نسل جدید را به ابزارهای فکری و معنوی لازم برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو مجهز کنند.

وی با تأکید بر اینکه زمان، زمان عمل است، بیان کرد: همه افراد در هر جایگاهی که قرار دارند، باید نقش خود را ایفا کنند و نسبت به تحولات جامعه بی‌تفاوت نباشند. هرکس، چه در سطح شخصی و چه اجتماعی، وظیفه دارد که در راستای تشکیل یک فرهنگ و تمدن مبتنی بر اصول انسانی و دینی گام بردارد و به ارتقای سطح فکری جامعه کمک کند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی بر لزوم تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای مبتنی بر آموزه‌های اسلامی، تو محتوای اثرگذار و هوشیاری در برابر تهدیدات فضای مجازی تأکیدکرد

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=84445

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.