• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

ظرفیتهای تعاونی ها نباید مغفول بماند

  • کد خبر : 63800
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
ظرفیتهای تعاونی ها نباید مغفول بماند
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تعاونی ها نقش بسزایی در رونق تولید و اشتغال دارند اما عموم مردم به این ظرفیت آگاهی پیدا نکرده اند.

به گزارش خبرنگار گیتی آنلاین- جلیل سلامی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته تعاون که در سالن جلسات بانک توسعه و تعاون استان در زاهدان برگزار شد، گفت: اصحاب رسانه در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف سازمانی نقش و رسالت بی بدیلی بر عهده دارند.

وی با اشاره به این مطلب که دشمنان از در هر عرصه ای برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد شده و می شوند، افزود: امروز هجمه های بسیار سنگینی توسط مستکبران و ایادی آنها متوجه کشور است.

وی تصریح کرد:انعکاس اقدامات خوب نظام نوعی مبارزه بر علیه دشمنان است وقتی رسانه ها فقط به مشکلات بپردازند دشمن نیز از این موضوع سو استفاده کرده و نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال می برد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی ازمهمترین معضلات و ویژگیهای مشترک کشورهای درحال توسعه وجود بیکاری آشکاروپنهان است گفت: در استان با دو نوع بیکاری مواجه هستیم بیکاری افراد فاقد مهارت و بیکاران تحصیل کرده که هیچگونه مهارتی برای بدست آوردن مشاغل موجود در بازار کار ندارند.

سلامی افزود: در حال حاضر صنعت پتروشیمی و فولاد در استان در حال شکل گیری است که این صنایع نیاز به نیروهای متخصص دارند بنابراین نداشتن مهارت یک چالش جدی محسوب می شود و جوانان باید به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار در استان نهادینه شود اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ها ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان مشغول بکار شده اند.

وی بیان کرد: کلیه جوانان جویای کار دارای مهارت در صنعت ساختمان می توانند به اداره کار مراجعه تا به شرکتهای ساختمانی معرفی شوند.

میری معاون تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز با تاکید بر توسعه و رونق بخش تعاون  توسط رسانه ها گفت: جشنواره تعاونی های برتر استان در ۱۹شهریور ماه برگزار می شود و ده در این جشنواره برتر اعلام می شوند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=63800

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.