• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی: آذربایجان غربی سرزمینی از قهرمانان است

  • کد خبر : 44517
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی: آذربایجان غربی سرزمینی از قهرمانان است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی گفت: آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و برجسته ای داشت و شهدای بسیاری در راه کشور و انقلاب فدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، سردار سرلشکر محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای بدر و خیبر که در محل حسینیه ثارالله سپاه شهدا برگزار شد؛ اظهار کرد: آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و برجسته‌ای در راستای حفظ کشور ایفا و شهدای بسیاری را در راه انقلاب تقدیم کردند به همین دلیل می‌توان این استان را سرزمینی از قهرمانان دانست.

رضایی ضمن انتقاد از کمبود روشن گری در خصوص هشت سال دفاع مقدس، گفت: متأسفانه در رابطه با هشت سال دفاع مقدس تبیین و توضیحات کافی برای آیندگان صورت نگرفته است و ممکن است نسل جوان آن را یک جنگ معمولی بدانند و متوجه شرایط موجود در آن زمان نشوند.

او بیان کرد: در زمان شروع جنگ ایران انقلابی جوان بود و بسیاری از فرماندهان ارتش از کشور گریخته بودند و ارتش عراق نیز کاملاً مجهز و آماده بود و ۳۶ کشور از جمله شوروی و آمریکا با تجهیزات کامل از صدام حمایت می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آن دوران سپاه پاسداران تازه‌ تشکیل‌ شده بود و ساختار سازماندهی شده خاصی نداشت و همه فکر می‌کردند که صدام پیروز جنگ خواهد بود؛ اما واقعیت ماجرا متفاوت بود و با ایستادگی و ایمان شهدایی مانند باکری توانست در مقابل قدرت های بین المللی مقاومت کند و حتی از یک وجب خاک خود نگذرد.

او تصریح کرد: ایران باتکیه‌بر شهیدانی مانند باکری مقابل همه قوای جهانی مقاومت کرد و حتی یک‌قدم عقب ننشست چرا که شهیدانی چون باکری در صحنه حاضر بودند.

وی ادامه داد: مهدی و حمید باکری از جمله رزمندگان تحصیل‌کرده جنگ بودند که باایمان و انقلاب در جنگ شرکت کردند و نقش بزرگی ایفا کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: حمید و مهدی باکری علاوه بر برادری تنی، برادری اعتقادی نیز داشتند و به همین دلیل خیلی به هم محبت داشتند و هر لحظه حامی و همراه یکدیگر بودند.

رضایی گفت: با وجود برگزاری یادمان‌های فراوان برای مهدی باکری، هنوز یک شخصیت ناشناخته است چرا که شخصیت بلندی داشت و برای استان آذربایجان غربی افتخار عظیمی است.

وی یادآور شد: در جنگ دشمن سر بسیاری از زنان و کودکان ایرانی بریده شد؛ اما مهدی باکری هر زمان یک عراقی را اسیر می‌کرد با احترام با او غذا می‌خورد و این صفت را هر فرماندهی نمی‌توانست داشته باشد و علاقه‌ای به تبلیغات نداشت و عکس‌های کمی از او موجود است.

این مقام مسئول افزود: یکی از مهارت‌های برجسته مهدی باکری و محسن خرازی در شکستن خط دفاعی دشمن بود که کسی مثل آنها نمی‌توانست عمل کند و حتی در عملیات خیبر باکری با ۱۲ نفر دیگر در چند ثانیه فاصله صدمتری را طی کردند و خط دشمن را شکستند.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات فتح‌المبین باید ۲۷۰۰ کیلومتر آزاد می‌شد و چون دشمن از همه جهات منطقه را محاصره کرده بود نتوانستیم به آنجا نفوذ کنیم و در نهایت مهدی باکری انتخاب شد که خط را بشکند و از پشت سر دشمن نفوذ کند و در اولین نفوذ فرمانده عراقی را به قتل رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی عنوان کرد: دشمنان انقلاب از هر راهی از جمله تحریم سعی کردند تا در ایران اختلاف ایجاد کنند؛ اما موفق نشدند و حتی در بحث غزه نیز در باتلاق گیر افتاده‌اند و به جز به‌ شهادت‌ رساندن افراد بی‌گناه کار دیگری انجام نداده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.