• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0
رییس کل سازمان نظام پزشکی:

عملکرد دکتر ظفرقندی درخشان و امیدوارکننده بوده است

  • کد خبر : 69159
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
عملکرد دکتر ظفرقندی درخشان و امیدوارکننده بوده است
رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه عملکرد دکتر ظفرقندی در مدت کوتاه مسئولیت در وزارت بهداشت، درخشان و امیدوار کننده بوده است، گفت: جامعه پزشکی با این اقدامات به آینده امیدوار شد و عملکرد دولت و دکتر ظفرقندی، نویدبخش آینده ای بهتر است.

گیتی آنلاین_ دکتر محمد رییس زاده در حاشیه مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی که با حضور وزیر بهداشت در مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش تهران برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات وزارت بهداشت در این مدت کوتاه به ویژه در مورد ارتقای وضعیت دستیاران از نظر پرداختی و محسوب شدن شغل دستیاری و همچنین وعده هایی برای افزایش سهم سلامت در GDP و اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه سلامت، امیدآفرین بوده است.

وی افزود: خوشبختانه حقوق دستیاران اخیرا اصلاح شد و افزایش یافت و در صورتی که دستیاری، شغل محسوب شود قطعا تاثیر بسیار مثبتی در پر شدن ظرفیت تخصصی و تامین نیاز مردم به خدمات تخصصی در کشور خواهد داشت.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در رشته هایی مانند اطفال، بیهوشی، طب اورژانس و برخی از رشته های فوق تخصصی مانند جراحی قلب اطفال و جراحی عروق، کمبود نیرو و استقبال پایین داوطلبان، در مرز بحران قرار داشت و با این راهکارها امیدواریم نیاز مردم به نیروهای متخصص و فوق تخصص برطرف شود.

دکتر رییس زاده مهمترین خواسته های جامعه پزشکی را افزایش سهم سلامت از GDP، اعلام به موقع و لحاظ کردن قیمت واقعی خدمات پزشکی، پرداخت به موقع مطالبات جامعه پزشکی و ارتقای کیفیت آموزش در حوزه سلامت دانست و گفت: این خواسته ها مطابق با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت است و آن چیزی که ما می خواهیم، اجرای دقیق قانون است.

وی با اشاره به استفاده از روش های تشخیصی جدید و پیشرفته در حوزه پزشکی، گفت: حد و مرز رشته ها برای ورود به روش های تشخیصی، تداخلاتی دارد و محل قانونی حل و فصل تداخلات بین رشته ای، کمیسیون ملی تعیین صلاحیت حرف رشته پزشکی است که متاسفانه از اواخر دولت دوزادهم تا کنون جلساتی نداشته و در سه سال گذشته توسط وزارت بهداشت تعطیل شد که به سازمان های نظارتی و ریاست جمهوری، شکایت کردیم اما متاسفانه وزارت بهداشت دولت سیزدهم، تمکین نکرد و دکتر ظفرقندی قول داد این کمیسیون در اسرع وقت، تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=69159

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.