• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
6
یادداشت سینمایی؛

غزاله اکرمی؛ القای همزمان خوش‌خیالی و نازپروردگی

  • کد خبر : 30434
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
غزاله اکرمی؛ القای همزمان خوش‌خیالی و نازپروردگی
پیام فروتن منتقد سینما و تلویزیون در یادداشتی به بازی غزاله اکرمی بازیگر سریال «رحیل» پرداخت و نقبی به دیگر آثار تهیه اثر، رامین عباسی‌زاده و نقش او در معرفی بازیگران جوان و با استعداد به مخاطبان زد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، یکی از سنت‌های پسندیده تلویزیون در دهه‌های اخیر که در برخی از مواقع سینما را نیز وام‌دار خودش کرده، معرفی بازیگران جوان و مستعد است. این روند به خصوص در سریالی نظیر «در پناه تو» بسیار پر رنگ دیده شد و بازیگرانی نظیر پارسا پیروزفر، لعیا زنگنه، حسن جوهرچی، رامین پرچمی و… را به بازیگری سینما و تلویزیون ایران معرفی کرد و یا در «ساعت خوش» هم آینده بازیگری سینمای ایران رقم زد. مهران مدیری، رضا عطاران، سعید آقاخانی، جواد رضویان، مهران غفوریان و…از این جمله بازیگران بودند.

در آخرین تجربه حضور موفق بازیگران جوان در تلویزیون، سریال «رحیل» نیز تعداد زیادی بازیگر جوان، مستعد و درجه یک را در کنار هم گرد آورده است. علی عباسی زاده، ریحانه رضی، گیتا راد، غزاله اکرمی و… از این جمله بازیگران هستند که به طور حتم نام های این بازیگران را در سال‌های بعد در سینما و تلویزیون بیشتر خواهیم شنید.

غزاله اکرمی که پیش از این با حضور در سریال های «هست و نیست» و «آرام می‌گیریم» بخشی از توانایی‌های خودش را بروز داد، در این اثر در قالب شخصیتی جدید و متفاوت به بازی پرداخت. او در «رحیل» نقش یک دختر نازپرورده و افیلج قجری را به شایستگی بازی کرد و با توجه به اینکه به دلیل عدم حرکتش در صحنه به خاطر معلولیتش تمام بار بازیش به چهره و ممیک چهره‌اش معطوف شده بود.

اکرمی توانست چهره‌ای درست از یک دختر خوش خیال، احساسی، نازپرورده و رویابین قجری را در بازی‌اش ارائه کند و با اينکه محدودیت بازیگری اغلب به عنوان مانع ایفای درست حس و حال است ولی غزاله اکرمی نه تنها کم نیاورد که با همراهی کارگردان و تهیه‌کننده، خیلی خوب و بجا مطابق با هر پلان، حس و حال را ایجاد کرد.

غزاله اکرمی در کنار بازیگران مطرحی همچون نسیم ادبی و ثریا قاسمی و مریم کاویانی و… نه تنها کم نیاورد که با اعتماد به نفسی قابل ملاحظه کار کرد و نشان داد که بدون خودنمایی های اغراق آمیز و بازی غلوشده هم می‌توان بازیگری کرد.

رامین عباسی‌زاده طراح داستانی و تهیه‌کننده سریال «رحیل» پیش از این در بسیاری از کارهای خود از «پلیس جوان» تا «او یک فرشته بود» و «پریدخت» و «احضار» و «انقلاب زیبا» و «کت جادویی»، بانی شناخته شدن تعدادی استعداهای بکر در عرصه تصویر بود و ازجمله شهاب حسینی، بهاره افشاری، حسن جوهرچی، صالح میرزآاقایی و محمدرضا علیمردانی و..‌. که در آثار این تهيه کننده چه به عنوان بازیگر یا خواننده خیلی بیشتر دیده شده و رشد کردند. عباسي‌زاده در سریال «رحیل» نیز جمعی از جوانان بااستعداد را معرفی کرده و اغلب آنها همچون غزاله اکرمی بازیگرانی توانا هستند که اگر از خود محافظت کنند و در انتخاب‌هایشان وسواس داشته باشند، در آینده باز هم درباره آنها خواهیم شنید.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=30434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.