• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

فارس و هرمزگان، تعامل و هم افزایی مدیران و دوستداران محیط زیست در راستای حفظ طبیعت 

  • کد خبر : 54511
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
فارس و هرمزگان، تعامل و هم افزایی مدیران و دوستداران محیط زیست در راستای حفظ طبیعت 
نشست هم اندیشی و هم فکری مسئولین شهر اشکنان و اهل و دوستداران حیات وحش هرمزگان و شهرستان لامرد برگزار شد.

گیتی آنلاین_ این جلسه که با حضور حجت الاسلام صفری امام جمعه شهر اشکنان، صداقت رئیس دادگاه اشکنان، مسئولین نظامی و انتظامی، سپاه، بسیج شهر اشکنان، رئیس اداره آموزش و پرورش، اعضای شورای شهر، شهرداران و طبیعت دوستان، حافظان حیات وحش شهر اشکنان، اهل، اعضای انجمن سبز گستران پاقلات و انجمن حافظان کوه سادول وبستک هرمزگان برگزار شد.

حمزه برومند فر رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد در حاشیه این نشست برخی از اشتراکات فرهنگی و قومی بین فارس و هرمزگان را برشمرد و با بیان اینکه مردم استان هرمزگان مردمانی خونگرم و اصیل هستند اظهار داشت: مناطق تحت مدیریت دو استان مناطقی مهم و حساس و با تعدد زیست بوم است، تنوع زیستی بین این دو استان فراوان است و شهرستان های جنوب فارس و شمال هرمزگان در قرابتی فرهنگی و قومی سالها از این مناطق حراست کرده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ادامه داد: فرهنگ‌سازی و انسجام فکری و عملی و افزایش مطالبه‌گری مهمترین محور فعالیت و رویکرد خانه های ‌ محیط زیست هرمزگان و فارس است.

برومند فر با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌ها، برنامه های نمادین مانند پاکسازی ساحل و طبیعت و توزیع کیسه های پارچه ای جایگزین پلاستیک بخشی از برنامه های اجرا شده خانه های محیط زیست در راستای آموزش و فرهنگ سازی است افزود: دو استان فارس و هرمزگان دراین عرصه موفقیت های خوبی به دست آورده اند.

حجت الاسلام صفری امام جمعه شهراشکنان نیز در این نشست برخی از اشتراکات فرهنگی بین دو استان را ترسیم کرد و گفت: نقش محیط زیست این روزها در زندگی انسان ها اگر چه در زندگی شهرنشینی کم رنگ شده و مثل سابق ملموس نیست، اما بدون شک این مساله تاثیر مهمی در حیات و بقای انسان ها و سایر موجودات زنده این کره خاکی دارد.

امام جمعه شهر اشکنان ادامه داد: این روزها اهمیت موضوع محیط زیست مساله ای نیست که کسی از آن اطلاعی نداشته باشد، اما حفظ محیط زیست آن قدرها که باید برای بسیاری اهمیت ندارد، به نظر می رسد اهمیت این مساله برای بسیاری از ما مغفول مانده و به واسطه قطع ارتباطی ایجاد شده در سبک زندگی تکنولوژیک و شهرنشینی با طبیعت، بیش از گذشته کم رنگ تر نیز شده است.

مسوولان شهری شهر اهل و اشکنان نیز دراین نشست برخی از اشتراکات فرهنگی بین فارس و هرمزگان را نقطه قوتی برای تعالی اهداف محیط زیست دانستند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54511

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.