• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

1
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس:

 فردا؛ نخستین رویداد ورکشاپ دست بافت ها در ارگ کریمخان شیراز برگزار می شود

  • کد خبر : 62628
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
 فردا؛ نخستین رویداد ورکشاپ دست بافت ها در ارگ کریمخان شیراز برگزار می شود
فارس_ مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس از برگزاری نخستین رویداد ورکشاپ دست بافت ها در ارگ کریمخانی شیراز خبرداد.

گیتی آنلاین_ محمد ثابت اقلیدی امروز ۷ شهریورماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه ورکشاپ دست بافت ها یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی است یادآور شد: این جشنواره بین المللی نیمه دوم آبان ماه در شیراز برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: با برنامه ریزی های انجام شده ورکشاپ ها و پیش رویدادهای تخصصی در حوزه میراث فرهنگی (ملموس و ناملموس) و صنایع دستی در سطح استان برگزار می شود که تاکنون برگزاری این رویدادها با استقبال بی نظیر مردمی و مخاطبان خاص (هنرمندان و علاقه مندان به هنرهای سنتی و اصیل) برنامه ها همراه شده است.

ثابت اقلیدی گفت: یکی از این رویدادها برگزاری نخستین ورکشاپ صنایع دستی با هدف معرفی دست بافت های استان است که فردا در ارگ کریم خان شیراز و با حضور بیش از ۱۰ نفر از هنرمندان فارسی برگزار می شود.

او ادامه داد: در این ورکشاپ علاقمندان می تواند مراحل صفر تا صد تولید محصولات متنوع دست بافت های استان (از نخ ریسی تا تولید محصول ) را از نزدیک ببینند و با این مراحل آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه رشته های دست بافت در استان فارس تنوع و تعدد بسیاری دارد گفت: دست بافت های داری چون قالی ، جاجیم ،گلیم و گبه، و… است که در تمامی شهرستان های استان هنرمندان به تولید این محصولات اقدام می نمایند همچنین در این شاخه هنری می توان به تولید گیوه ، ملکی و روآر دوزی هم اشاره کرد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: این ورکشاپ فردا از ساعت ۱۷ در قسمت شاهنشین ارگ کریمخان در شیراز برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62628

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.