• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

فرماندار ارومیه مطرح کرد: تجهیز پارکینگ‌های ارومیه به دوربین‌های مدار بسته

  • کد خبر : 64123
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۴۲
فرماندار ارومیه مطرح کرد:  تجهیز پارکینگ‌های ارومیه به دوربین‌های مدار بسته
فرماندار ارومیه گفت: برای تامین امنیت و پیشگیری از سرقت خودروها، مجتمع‌های مسکونی باید به دوربین‌های مدار بسته مجهز شوند. 

غلامحسین عماری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با بیان اینکه تمامی پارکینگ‌های سطح شهر باید به سیستم‌های دوربین مدار بسته مجهز شوند اظهار کرد: متولیان مربوطه باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام دهند و تدابیر پیشگیرانه‌ای را اتخاذ کنند تا از وقوع سرقت‌های خودرو و منازل جلوگیری شود.

وی ادامه داد: لازم است برای پیشگیری از سرقت خودروها علاوه بر تأمین حفاظت فیزیکی و حضور نگهبانان، تمامی مجتمع‌های مسکونی باید به دوربین‌های مدار بسته نیز مجهز گردند تا امنیت ساکنان افزایش یابد.

فرماندار ارومیه به اهمیت آموزش شهروندان در زمینه پیشگیری از سرقت تأکید کرد و افزود: یکی از ابزارهای مهم در کاهش جرایم، افزایش سطح آگاهی عمومی است. ما باید با همکاری رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و نیروی انتظامی، آموزش‌های لازم را در زمینه حفظ امنیت فردی و اجتماعی به مردم ارائه دهیم.

گفتنی است سرقت خودرو یکی از مشکلات شایع در جوامع شهری است که به دلیل ارزش بالای خودروها و قطعات آن‌ها، همواره مورد توجه سارقان قرار دارد. برای کاهش احتمال سرقت خودرو، می‌توان از راهکارهای مختلفی استفاده کرد که ترکیبی از اقدامات پیشگیرانه، استفاده از تجهیزات ایمنی و ارتقای آگاهی عمومی است.

قفل‌های فرمان، قفل‌های پدال و قفل‌های دنده از جمله ابزارهای ساده و مؤثر برای جلوگیری از سرقت هستند. این تجهیزات با ایجاد مانع فیزیکی، فرآیند سرقت را دشوارتر و زمان‌برتر می‌کنند و سارقان را از ادامه کار منصرف می‌کنند.

با به‌کارگیری این اقدامات و رعایت نکات ایمنی، می‌توان به‌طور قابل‌توجهی احتمال سرقت خودرو را کاهش داد. افزایش آگاهی عمومی در مورد راهکارهای پیشگیری از سرقت و همکاری مستمر با نیروهای انتظامی نیز نقش بسزایی در افزایش امنیت خودروها و کاهش وقوع سرقت دارد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=64123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.