• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 12 March - 2025

اخبار ویژه

2

فرهنگ، زیربنای تحول در سازمان‌ها و پذیرش فناوری

  • کد خبر : 78024
  • ۰۵ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
فرهنگ، زیربنای تحول در سازمان‌ها و پذیرش فناوری
ابوالفضل کیانی بختیاری در بیست و ششمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و یادگیری مستمر، اساس توسعه منابع انسانی و پذیرش فناوری‌های نوظهور در سازمان‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد،کیانی بختیاری با اشاره به سابقه ۲۶ ساله این همایش، آن را الگویی ماندگار برای تداوم یادگیری و توسعه منابع انسانی معرفی کرد و گفت: این رویداد توانسته است تأثیر بسزایی بر ارتقای توانمندی مدیران کشور داشته باشد و زمینه‌ای برای تغییر و تحول در سازمان‌ها فراهم کند.

نقش تجربه و تعاملات اجتماعی در یادگیری
وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش اظهار داشت: یادگیری در سازمان‌ها باید مستمر و هدفمند باشد. تحقیقات نشان می‌دهد ۷۰ درصد از یادگیری‌ها از طریق تجربه و ۲۰ درصد از طریق تعاملات اجتماعی به دست می‌آید. به همین دلیل، ایجاد فضایی برای یادگیری مجاورتی و تبادل تجربیات میان مدیران ضروری است.

فرهنگ‌سازی؛ کلید پذیرش تغییرات
رئیس دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر نقش فرهنگ در توسعه منابع انسانی گفت: فرهنگ زیربنای اصلی پذیرش تغییرات و انطباق با روندهای جدید در سازمان‌هاست.

او بر اهمیت ایجاد محیطی تأکید کرد: باورها و مهارت‌های لازم برای تحول در آن تقویت شود و افزود: فرهنگ، عامل اصلی پذیرش فناوری‌های نوظهور و روندهای جهانی است.

رهبران؛ تسهیل‌کنندگان پذیرش فناوری
کیانی بختیاری نقش رهبران و افراد تأثیرگذار در تسهیل پذیرش فناوری را برجسته دانست و گفت: ورود رهبران به موضوعات جدید می‌تواند به سرعت بخشیدن به پذیرش تغییرات کمک کند..

او همچنین بر اهمیت اعتماد و امنیت در پذیرش فناوری در جوامعی که تجربه‌های منفی گذشته بر نگرش آنها تأثیر گذاشته است، تأکید کرد.

تجارب جهانی؛ الگویی برای موفقیت
او با بیان تجربیات موفق کشورهایی مانند کره جنوبی و اسپانیا، بر اهمیت بومی‌سازی مفاهیم فناورانه و تطبیق خدمات و محصولات با فرهنگ محلی تأکید کرد.

کیانی بختیاری افزود: جوامع پیشرفته با استفاده از زبان و ابزارهای ارتباطی توانسته‌اند پذیرش فناوری را تسریع کنند و موانع فرهنگی را کاهش دهند.

فرهنگ سازمانی؛ راهنمای رفتار کارکنان و مدیران
وی فرهنگ سازمانی را الگوی ذهنی جمعی توصیف کرد و رفتارهای کارکنان و مدیران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: در سازمان‌هایی که فرهنگ نخبگی و پذیرش نوآوری جریان دارد، موفقیت بیشتری حاصل می‌شود.

او هشدار داد: نبود فرهنگ مناسب می‌تواند حتی بهترین برنامه‌ها و فناوری‌ها را ناکام بگذارد.

آموزش و فرهنگ‌سازی، اولویت توسعه
کیانی بختیاری تأکید کرد: آموزش فرهنگی و مهارتی باید در اولویت برنامه‌های توسعه سازمان‌ها قرار گیرد. بدون فرهنگ مناسب، پذیرش فناوری‌های نوظهور و تحقق توسعه پایدار ممکن نخواهد بود.

او افزود: فرهنگ‌سازی از طریق آموزش هدفمند و مدیریت صحیح می‌تواند به ابزاری برای تغییر و تحول مثبت در سازمان‌ها و جوامع تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=78024

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.