• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

دعوت از جامعه دانشگاهی علوم پزشکی شیراز برای حضور فعال در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت / تمدید مهلت نام نویسی در این رویداد بزرگ قرآنی گوجه فرنگي مزارع زرآباد سیستان وبلوچستان راهی بازار شد راه اندازی باجه های سیار هوشمند پستی در مناطق محروم و کم برخوردار نشست هم اندیشی کنشگران ارتباط دانشگاه با صنعت برگزار شد ترفندهای اشتراک‌گذاری سریع و آسان فایل‌ها با Quick Share سامسونگ دیدار اعضای هیات موسس همایش ملی ریحانة النبی با آیت الله العظمی جوادی آملی راهیابی «یاسا» به سه جشنواره سینمایی تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز نوآوری پست و شرکت دانش بنیان سینا امضا شد امروز؛ تحویل ۱۱ نفر از هموطنان زندانی در ترکیه به ایران انتشار فراخوان مسابقه «روایت تصویری ارغوان»/ رضوان سرمد دبیر مسابقه «روایت تصویری ارغوان» شد/ رونمایی از پوستر و تیزر رویداد همزمان با انتشار فراخوان مسابقه «روایت تصویری ارغوان» «تجلی» در مسیر سبز پروژه «جی‌نف» تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود

3
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آئین اختتامیه طرح«گسترش سواد آبی» تاکید کرد:

فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب تنها با گره زدن سواد آبی به سواد رسانه ای میسر است

  • کد خبر : 23347
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب تنها با گره زدن سواد آبی به سواد رسانه ای میسر است
فارس_ مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: با توجه به نقش سازنده رسانه در امر فرهنگ سازی و جریان سازی، برای فرهنگ سازی در صرفه جویی، سواد آبی باید با سواد رسانه‌ای گره بخورد تا در امر فرهنگ سازی موفق شویم.

گیتی آنلاین_ محمد خلیل عسکری در آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان طرح گسترش سواد آبی تحت عنوان«داناب» و پشتیبانی از کتاب انسان و محیط زیست در سالن شهید ترکمان شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس، اظهار کرد: موثرترین عنصر تربیت که مادران هستند در این آئین حضور دارند.و موثرترین رسانه معلمان هستند که تا کنون هیچ چیزی جای آن را نگرفته اند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس افزود: مدیریت آب با توجه به جمیع شرایط ازجمله؛ محدودیت منابع آبی کاهش بارش ها، مصرف بی رویه و …، نیازمند مدیریت هنرمندانه ای است.

عسکری تصریح کرد: هنر صرفه جویی باید از طریق فرهنگ سازی صورت گیرد و مهمترین وظیفه ما جریان سازی است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش سازنده رسانه در امر فرهنگ سازی و جریان سازی، برای فرهنگ سازی در صرفه جویی، سواد آبی باید با سواد رسانه‌ای گره بخورد تا در امر فرهنگ سازی موفق شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: با رویکرد پژوهشی و محوریت دانش آموز همکاری آموزش و پرورش، با شرکت آب منطقه‌ای استمرار خواهد داشت.

وی با تجلیل از رتبه اول فارس در طرح «گسترش سواد آبی» ادامه داد: فرهنگ صرفه جویی باید از آبخوری های مدارس آغاز و تا منازل ادامه یابد یابد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس نیز در این آئین که با حضور فرهنگیان و دانش آموزان برگزیده طرح «گسترش سواد آبی» و در هفته صرفه جویی آب، برگزار شد، اظهار کرد: کمبود آب یکی از چالش‌های اساسی دنیاست لذا صنعتی شدن، افزایش جمعیت و…، از علل این چالش است.

سیاوش بدری استان فارس را از مناطق خشک ونیمه خشک کشور برشمرد و افزود: ۱۳۹ دشت مطالعاتی در استان فارس قرار دارد بیش از ۹۰ درصد از مناطق ممنوعه در برداشت آب قرار دارد و تنها از ۱۵ دشت ما مجاز به برداشت آب هستیم.

وی، تصریح کرد: در سطح استان فارس ۹ سد داریم ۱۰۳ هزار منابع آبی داریم که ۱۰۰ هزار واحد آن مربوط به چاه هاست.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی بیش از ۹۱ درصد از برداشت های آب را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس، خاطرنشان کرد: اضافه برداشت های حاشیه دریاچه های مهارلو و بختگان موجب پیشرفت آب های شور به سمت زمین های حومه این دریاچه ها شده است.

وی ادامه داد: در استان فارس ایجاد سه سد آبی در دست مطالعه قرار دارد.

بدری گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های مزارع در راستای کنترل مصرف آب در دستور کار است.

وی از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان خبر داد و افزود: این طرح با اولویت مصرف صنعتی و در ادامه آب شرب در حال اجراست و تا کنون ده درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس، از مشارکت بیش از ۲ هزار و ۳۰۹ فرهنگی و دانش آموز در این طرح، خبر داد و افزود: اجرای طرح سواد آبی در امر فرهنگ سازی در صرفه جویی در مصرف آب بسیار موثر است.

خاطر نشان می شود: در این جلسه از تعدادی از برگزیدگان این طرح تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=23347

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.