• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

اخبار ویژه

تقدیر استاندار فارس از مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس شرکت صنعت روی زنگان و اجرائی شدن ده گام بلند برای توسعه روزافزون مدیر عامل شرکت تعاونی خدمات صیادی بندر حسینه: تحول استان هرمزگان با حمایت از جامعه صیادی امکان پذیر است “آبفروش” به نمایش درآمد در همایش مدیران منابع انسانی وزارت بهداشت، از مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر شد صبح امروز بعد از ۶ سال وقفه کار توزیع رسمی شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد زاکانی : وقتی پزشکیان وزیر بود، من نماینده بودم؛ متوجه شدیم سوالات آزمون دستیاری را فروخته بودند، اما ایشان یا بی‌اطلاع بود یا از یک بی‌عدالتی محض دفاع می‌کرد توزیع کتب درسی در شهرستانها و مناطق ۱۳ گانه کهگیلویه وبویراحمد از هفته آتی افزایش ۱۰۰ درصدی پیش‌بینی‌های اقلیمی توسط پژوهشکده اقلیم‌شناسی خراسان رضوی در دولت سیزدهم برگزاری ۲ مانور در جهاد کشاورزی فارس تیزر «لاری» منتشر شد ۵ فیلم به سانس فوق‌العاده رسیدند

0

فصل آبغوره گیری از باغات انگور شهرستان خلیل آباد-خراسان رضوی

  • کد خبر : 56484
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۰۰
فصل آبغوره گیری از باغات انگور شهرستان خلیل آباد-خراسان رضوی
آبغوره تازه

 

شهرستان خلیل آباد دارای ۵۷۲۷ هکتار باغ انگور است که هرساله مقداری از تولیدات این باغات، به صورت غوره برداشت می‌شود. پیش بینی می‌شود پنج درصد تولید باغات انگور به صورت غوره برداشت شود که اغلب به شکل آبغوره در سطح شهرستان به مصرف می‌رسد
. مدیرجهاد کشاورزی خلیل آباد بیان کرد: برداشت غوره در خلیل آباد از نیمه خرداد ماه تا اواسط تیرماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از شش هزار تن غوره از سطح باغات شهرستان برداشت شود.
به گفته وی، استقبال چشمگیر مردم از آبغوره تازه باعث شده واحد‌های کوچک آبغوره‌گیری در شهرستان راه اندازی شود که این امر خود باعث شکل گیری شغل‌های فصلی در شهرستان شده است.
غوره تولیدی شهرستان خلیل آباد علاوه بر تامین نیاز شهرستان، به شهر‌های همجوار نیز صادر و به عنوان چاشنی در غذا‌ها و تهیه انواع ترشی‌های محلی استفاده می‌شود. آبغوره خواص گوناگونی دارد. از جمله کمک به هضم غذا، کنترل وزن، مصرف به عنوان منبع ویتامین C و بسیاری موارد دیگر که با نوشیدن اندکی از این نوشیدنی به آن دست خواهید یافت.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56484

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.