• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

فصل پائیز و بارندگی می‌تواند وضعیت پشه آئدس در سطح استان بوشهر را تشدید کند

  • کد خبر : 59243
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
فصل پائیز و بارندگی می‌تواند وضعیت پشه آئدس در سطح استان بوشهر را تشدید کند
بوشهر_ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فصل پائیز و بارندگی می‌تواند وضعیت پشه آئدس در سطح استان را تشدید کند.

گیتی آنلاین_ دکتر محمدمهدی خواجه ئیان در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان دشتستان گفت: شهرستان دشتستان به دلیل وجود نخلستان‌ها ممکن است به یکی از شهرستان‌های پر شیوع تبدیل شود، بارندگی باعث رشد و تکثیر پشه آئدس می‌شود، با بهسازی محیط و از بین بردن لاروها می‌توان از این بحران جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از ازدیاد پشه آئدس لازم است هر دستگاه اجرایی یک رابط را به شبکه بهداشت درمان دشتستان معرفی کند.

خواجه ئیان اظهار کرد: مه پاشی می‌تواند باعث از بین رفتن پشه بالغ آئدس شود ولی تأثیری بر لاروهای آن ندارد و این اهمیت بهسازی محیط را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد

معاون فرماندار دشتستان نیز بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان رئیس کارگروه پشه آئدس در شهرستان است و همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند، شهرداری‌ها از طریق بهسازی به‌موقع محیط نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بحران پشه آئدس دارند

بارگاهی اضافه کرد: لازم است بااطلاع رسانی و بدون ایجاد هراس در دل مردم، جامعه را از خطرات این پشه و بیماری‌های منتقله از آن آگاه کنیم، بدون مشارکت فعال مردم و همه دستگاه‌های اجرایی در بهسازی محیط جلوگیری از وقوع اپیدمی پشه آئدس بسیار سخت خواهد بود.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=59243

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.