• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0

فعالیت بیش از ۷ هزار تعاونی در خراسان رضوی

  • کد خبر : 51354
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
فعالیت بیش از ۷ هزار تعاونی در خراسان رضوی
مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار تعاونی در خراسان رضوی فعال هستند که برای بیش از 4 هزار و 422 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، محمدامین بابایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۱۰ درصد فعالیت‌های دامداری استان توسط بخش تعاون این استان بر عهده دارد، اظهار کرد: بخش تعاون متولی ۸ درصد محصولات زراعی، ۵ درصد گوشت و مرغ و تخم مرغ استان است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از ۳ درصد از معادن استان، ۲ درصد در حوزه مصنوعات نساجی و چرم و پوشاک و ۲ درصد محصولات سلولزی و شیمیایی با بخش تعاون استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: ۲۲ تعاونی مرزنشین بیش از ۶۵۱ هزار و ۸۴۶ نفر از مرزنشینان را تحت پوشش خود دارند.

بابایی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بعد از استان تهران بیشترین تعداد تعاونی فعال را دارد، بیان کرد: خراسان رضوی با ۷ هزار و ۷۵۳ تعاونی فعال در سطح کشور که رتبه دوم را در این زمینه دارد، این تعاونی‌ها ۳۸ درصد در بخش خدمات، ۱۳ درصد صنعت، ۲۳ درصد کشاورزی، ۶ درصد مسکن، ۲ درصد حمل و نقل فعال هستند و سایر بخش‌ها و رشته‌ها نیز ۲۲ درصد در بخش تعاون فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه امسال برنامه ویژه‌ای در بحث مسکن کارگری داریم، بیان کرد: طبق دستوری که مقام عالی وزارت دادند، در این بحث تلاش بیشتری خواهیم کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۷۰ تعاونی با ۵ هزار و ۱۹۰ عضو و ۴ هزار و ۴۲۲ فرصت شغلی توسط بخش تعاون فعال شده است. همچنین در سال گذشته بیش از ۱۰۷ میلیون دلار صادرات را بخش تعاون استان داشته است.

بابایی افزود: سال گذشته سوخت، زعفران، صنایع غذایی، محصولات فلزی و سنگ ساختمانی عمده صادرات بخش تعاون بود که مقصد صادرات آن افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه، ایتالیا و همچنین اسپانیا بوده است.

وی با بیان اینکه هشت تعاونی دانش‌بنیان در سطح استان فعالند که ۳۷ نفر عضو و ۱۱۱ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: بیش از ۴ هزار و ۱۷۸ فرصت شغلی توسط ۳۸۴ تعاونی فعال بانوان استان با ۲ هزار و ۶۹۷ نفر عضو ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: در سال گذشته خدمات فنی مهندسی ایران خودرو خراسان و تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار دو تعاونی خراسان رضوی در سطح ملی به عنوان تعاونی برتر انتخاب شدند.

بابایی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، بیش از ۴۹ هزار و ۹۸۲ ساعت آموزش تعاونی‌ها را داشتیم، عنوان کرد: ۴۵ تعاونی در کمیته تعاونی‌های مشکل‌دار بررسی شد و دیگر مشکلی نیست، ۲ هزار و ۳۰۵ تعاونی نظارتشان انجام شده و هزینه‌های تعاونی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=51354

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.