• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

فعالیت های عمرانی در شهر زاهدان از صعود تا سقوط / رکود فعالیتهای عمرانی در زاهدان

  • کد خبر : 61181
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
فعالیت های عمرانی در شهر زاهدان از صعود تا سقوط / رکود فعالیتهای عمرانی در زاهدان
مقایسه فعالیتهای عمرانی شهرداری در چند سال اخیر در زاهدان نشان می دهد که رکود شدیدی بر پروژه های عمرانی سایه افکنده است رکودی که حاصل سو مدیریت و برخی ترک فعل ها است.

یادداشت // اگر مروری بر فعالیت های عمرانی شهرداری زاهدان انجام دهیم متوجه خواهیم شد که فعالیت های عمرانی در شهر زاهدان در سالهای  ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ به اوج خود رسیده است.

در این مدت طرح گازرسانی در شهر زاهدان عملیاتی شد و خیابان ها و کوچه های شهر زاهدان حفاری و کنده کاری شدندپس از اتمام این طرح ترمیم آسفالت حفاری ها به شهرداری واگذار شد.

کنده کاری های سطح شهر مشکلات زیادی را برای عبور و مرور شهروندان فراهم و بارش باران ها این مشکل را شدید تر کرده بود.

در این برهه فعالیت های عمرانی به اوج خود رسید و با وجود نبود قیر با برنامه ریزی ها و مدیریت به موقع رییس کمسیون عمران شهرداری زاهدان  کارخانه قیر زاهدان احیا و قیر مورد نیاز بهسازی و ترمیم معابر، تامین شد.

پروژه زیرسازی و آسفالت محورهای بزرگ شهر روند خوبی را پشت سر می گذاشت و محورهای زیادی در هسته مرکزی، زیباشهر و در حاشیه شهر آسفالت و بهسازی شد و کار ترمیم نوارهای حفاری در پنج منطقه شهرداری به نحو مطلوب انجام شد.

در این برهه فضای سبز شهری نیز مورد توجه قرار گرفت و بهسازی و توسعه پارک‌های سطح شهر در مقیاس بزرگ در تمامی مناطق زاهدان در دستور کار قرار گرفت.

حاشیه شهر نیز که مساحت زیادی از حاشیه شهر را در بر می گیرد از این قاعده مستثنی نبود و کار ساماندهی حاشیه شهر به گونه ای شایسته تقدیر عملیاتی و در مدت کوتاهی به پایان رسید.

یکی از معیارهای توسعه و پیشرفت شهرها، اجرای پروژه های عمرانی و فیزیکی است از طرف دیگر رونق اقتصادی ناشی از فعالیتهای عمرانی مختلف باعث ایجاد اشتغال شده و معضل بیکاری را کاهش داده  و  به  توسعه اقتصادی و سپس اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی شهر کمک می کند.

حال مدتی است که شاهد رکود پروژه های عمرانی در شهر زاهدان هستیم و  تعداد محدودی پروژه در حال انجام هم روند کندی را پشت سر می گذارند.

وجود  پروژه های نیمه تمام خوابیده و اجرای لاکپشتی پروژه ها می تواند دلیلی بر سو مدیریت ها باشد چرا که لازمه رسیدن به نتیجه مثبت و حرکت روان در راستای توسعه پایدار شهر ها  مدیریت صحیح و عدم ترک فعل ها است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61181

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.