• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با وبدا خبر داد:

فعالیت ۱۲۰۰ نیروی حوزه سلامت در مرز مهران و استان ایلام برای خدمات رسانی به زائران اربعین/ آماده باش ۱۰ بیمارستان در استان ایلام

  • کد خبر : 60731
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۴۸
فعالیت ۱۲۰۰ نیروی حوزه سلامت در مرز مهران و استان ایلام برای خدمات رسانی به زائران اربعین/ آماده باش ۱۰ بیمارستان در استان ایلام
ایلام_ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از فعالیت یک هزار و 200 نیروی حوزه سلامت از دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سایر دانشگاه های علوم پزشکی در مرز مهران و استان ایلام به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و فوریت های پزشکی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

گیتی آنلاین_ دکتر هدایت حیدری زاده در گفتگو با خبرنگار وبدا با اشاره به آماده باش ۱۰ بیمارستان در استان ایلام برای ارائه خدمات به بیماران و مصدومان در ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: در پایانه مرزی مهران، مرکز فوریت های پزشکی شهید سلیمانی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۱۵۰ تخت بیمارستانی، فعال است تا به بیماران و مصدومان، خدمات مطلوب را در کمترین زمان و فاصله به زائران ارائه کند.

وی از انجام غربالگری سندرومیک توسط نیروهای بهداشتی در مرز مهران خبر داد و گفت: این نظام مراقبت ها شامل بیماری های سرخک، تب دنگی، کرونا و سایر بیماریها به ویژه بیماریهای منتقله از آب و غذا فعالیت دارد تا سلامت زائران تامین شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به استقرار ۱۲۰ دستگاه آمبولانس، ۲۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۱ دستگاه موتورلانس و ۶ فروند بالگرد برای انتقال بیماران و مصدومان در مرز مهران، خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۰ هزار نفر به اورژانس در مرز مهران مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.

دکتر حیدری زاده با بیان اینکه در گیت پایانه مرزی مهران داروخانه ای به منظور تسهیل دسترسی زائران به دارو راه اندازی شده است، گفت: در این داروخانه تمام داروهای مورد نیاز از داروهای عادی گرفته تا داروهای بیماران خاص و سرم به میزان کافی تامین شده است.

وی تصریح کرد: روزانه بین ۴ تا ۶ پزشک در مرکز فوریت های پزشکی شهید سلیمانی در پایانه مرزی مهران به صورت شبانه روزی به ویزیت بیماران می پردازند و خدمات ویزیت و دارو برای زائران در این مرکز، کاملا رایگان است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جهت افزایش توان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های امام خمینی(ره) و رازی ایلام توسعه یافته است.

دکتر حیدری زاده در پایان یادآور شد: با همکاری وزارت بهداشت امروز یک دستگاه آمبولانس و در روزهای گذشته نیز ۱۰ دستگاه خودروی جدید به ناوگان خودرویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزوده شد. همچنین دیروز مهمانسرای این دانشگاه برای استقرار نیروهای بهداشتی و درمانی سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور با ظرفیت ۹۰ نفر در شهرستان مهران راه اندازی شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60731

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.