• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

کشت صد هکتار ماش در زمین های کشاورزی شهرستان بمپور اهدا جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد «او وقتی خشمگین می‌شود زیباست» در مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران 🔹پروژهٔ بی‌سابقهٔ تحریم انتخابات که از پارسال توسط دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آن‌ها طراحی شده بود با مشارکت حدود ۲۵ میلیونی مردم ناکام ماند. بانک گردشگری با ۱۸ پله صعود در رتبه ۳۴ و در جمع شرکت‌های “پیشرو” فرمانده انتظامي شهرستان بويراحمد از توقيف يک دستگاه خودروي پژو پارس با ۱۸۰ ميليون ريال خلافي در اين شهرستان خبر داد. ۱۰ جایزه ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریالی دیگر جشنواره بانک تجارت تقسیم شد بازدید وزیر ارتباطات از غرفه پست در نمایشگاه بین‌‍‌المللی الکامپ اورهال سیستم تهویه تمامی قطارها در خطوط مترو خبرنگار باید در صدد حل مشکل مردم و حسِ دلسوزی داشته باشد آموزش های محیط زیستی با عنوان یک قدم تا کاهش نایلون  برپایی موکب‌ پزشکی بانک ملی ایران در ایام اربعین حسینی

0
موفقیتی ارزشمند برای مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فراشبند؛

فنی و حرفه ای شهرستان فراشبند موفق به کسب رتبه نخست استان فارس در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ شد

  • کد خبر : 51042
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴
فنی و حرفه ای شهرستان فراشبند موفق به کسب رتبه نخست استان فارس در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ شد
فارس_ رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان فراشبند از 159 درصد عملکرد آموزشی یکساله و کسب رتبه نخست این شهرستان در بین تمامی مراکز آموزش سطح استان فارس خبر داد.

گیتی آنلاین_ اصغر برامکی، رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان فراشبند تصریح کرد: با اجرای کامل برنامه عملکردی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و تحقق ۱۵۹ درصدی تعهدات آموزشی، مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فراشبند موفق به کسب رتبه نخست عملکرد آموزشی در بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان فارس شد.

برامکی ضمن بيان اهیمت آموزش های فنی و حرفه ای، کارکنان و مربیان را به تلاش در راستای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به جوانان شهرستان دعوت کرد و افزود: از آنجا که ما می خواهیم یک کشور پیشرفته در زمینه تکنولوژی و فناوری و به عنوان الگو بر سایر کشورهای اسلامی داشته باشم نباید از هیچ کوششی دریغ نمائیم.

به گفته وی، گام‌های بسیار مهمی در راستای افزایش مهارت جوانان برای حضور در بازار کار برداشته شده است و طرح‌های مختلفی در دست اجراست که می طلبد با حمایت همه اقشار جامعه جایگاه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای در کشور و به طبع در شهرستان ارتقاء یابد.

وی عملکرد مرکز آموزش فنی حرفه ‌ای را در پنج بخش تعریف کرد و عنوان داشت: در بخش اول آموزش در کارگاه های ثابت و سیار شهری، در بخش دوم آموزش به عشایر و روستائیان، در بخش سوم آموزش در صنایع و محیط واقعی کار، بخش چهارم آموزش در پادگان ها به سربازان و در بخش آخر که آموزش ها توسط آموزشگاه های آزاد صورت می ‌گیرد.

این مقام مسئول اساس توسعه در هر بخشی را نگاه ویژه به آن حوزه دانست و اضافه کرد: همواره آموزش و مهارت آموزی می‌تواند به عنوان یکی از ارزشمند ترین پشتوانه‌ های اشتغال پایدار، کاهش نرخ بیکاری و رونق تولیدات داخلی با کیفیت بشمار آید.

او با اشاره به اینکه فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است و در این راه بهترین و بالاترین تقدیر رضایت مردم است و کاری ارزشمند است که رضایت مردم در آن باشد، اظهار کرد: اگر موفقیت و مقامی برای آموزش فنی و حرفه‌ ای حاصل شده نتیجه کار گروهی و همکاری کارمندان آن دستگاه و نگاه ویژه رسانه‌ های استان به حوزه مهارت بوده است.

برامکی با تاکید بر اینکه مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ ای در خدمت به مردم فهیم شهرستان فراشبند از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد، گفت: با توجه به قرار گرفتن در سال مهار تورم و رشد تولید، مسئولیت دولت مردان در پیشبرد اهداف نظام ، ارتقای بهره‌ وری،امید آفرینی و بهبود عملکرد بیش از پیش حساس و مهم است.

ارائه ۱۶۰۱۹۳ نفر ساعت آموزش های مهارتی و صدور ۸۲۷ گواهی نامه مهارتی

برامکی با اشاره به اقدامات گسترده و انجام شده در سال ۱۴۰۲ در خصوص ارائه ی آموزش های مهارتی، گسترش آموزشگاه های آزاد، ارائه آموزش و مهارت به کارگران صنعت ساختمان و مشاغل خانگی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ که از سوی رهبر معظم انقلاب و فرزانه به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده بود در بخش دولتی و خصوصی توفیقات بسیار خوبی در کنار ۴ آموزشگاه آزاد فعال، کارگاه ثابت شهری، سیار شهری، سیار روستایی، مهارت آموزی در محیط واقعی کار و خدمات آموزشی و مهارتی لازم به بیش از ۱۶۰۱۹۳ نفر ساعت ارائه گردید و برای ۲۳۰۷ نفر از آموزش های مهارتی بهره مند و گواهی نامه مهارتی صادر گردید.

وی ادامه داد: این مرکز در حوزه دوره های آموزشی تخصصی کشاورزی ۱۶۹۱۰ نفر ساعت، در حوزه دوره های آموزشی ثابت شهری ۴۲۲۷۳ نفر ساعت، در حوزه دوره های آموزشی در محیط کار واقعی ۶۰۰۷۱ نفر ساعت، در حوزه دوره های آموزشی صنایع ۱۰۲۶ نفر ساعت و در حوزه دوره های آموزشی عشایری ۱۶۳۲۶ نفر ساعت موفق به آموزش به متقاضیان آموزش های مهارتی شده است.

وی با بیان الگوهای هدف گذاری شده در جهت اثربخشی و بهره‌ وری بیشتر در مباحث آموزشهای مهارتی در سال جاری، تأکید کرد: فعالیت و مأموریت ما بر مبنای اثربخشی آموزش های مهارتی در توانمند سازی نیروی انسانی بویژه در مناطق محروم، کاهش بیکاری و بسترسازی برای ایجاد اشتغال پایدار، ارتقای شاخص امید به زندگی، کاهش بزهکاری و سایر آسیب‌های های اجتماعی، تأمین نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز بازار کار، کاهش حاشیه نشینی در حومه شهرها، توسعه اقتصادی، توسعه آموزش های مهارتی متناسب با قابلیت ها، مزیت ها و ظرفیت های استان و شهرستان، اجرای حرفه های تولید محور و دانش بنیان و توسعه مدل های کارآفرینی در آموزش ها و غیره می باشد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان فراشبند در ادامه این خبر بیان داشت: با ابتکار، نوآوری و خلاقیتی که در همکاران سراغ دارم و از همه مهمتر همکاری و همراهی شرکای اجتماعی و مسئولان استانی، می توانیم در جهت جامه عمل پوشاندن به منویات مقام عظمای ولایت و سند ابلاغی دولت مردمی و روی آوردن به روش ها و مدلهای جهشی و تحولی در خدمت به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب و بویژه جوانان برومند خطه ی این شهرستان گام های مۆثر و مفیدی را برداریم.

برامکی در پایان این خبر اظهار داشت: بی شک موفقیت این مرکز در عرصه مهارت آموزی گامی در جهت توسعه آموزش منطبق بر نیاز بازار کار به جوانان علاقمند به فن و حرفه است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری، تأمین امنیت روانی و اجتماعی را در پی خواهد داشت.

خبرنگار/ فاطمه شعبانی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=51042

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.