• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
1

قلع و قمع باغات غیر مجاز و رفع تصرف از اراضی ملی شهرستان کازرون

  • کد خبر : 45775
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
قلع و قمع باغات غیر مجاز و رفع تصرف از اراضی ملی شهرستان کازرون
فارس_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از قلع و قمع باغات غیر مجاز و رفع تصرف از اراضی ملی واقع شده در منطقه حفاظت شده این شهرستان خبر داد و بیان داشت: با حضور مستقیم دادستان عمومی و انقلاب کازرون به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، بخشی از اراضی حفاظت شده منطقه ارژن پریشان از دست متصرفان خارج شد.

گیتی آنلاین_ محمد امین بیرامی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: این اراضی توسط عده ای فرصت طلب از طریق غرس درختان مرکبات تصرف گردیده بود.

وی اضافه کرد: در راستای مقابله با دست اندازی به اراضی ملی، درختان غیر مجاز کاشته شده در عرصه های حفاظت شده ارژن پریشان شهرستان کازرون با حضور رحمانی دادستان عمومی و انقلاب، پرسنل اداره امور منابع آب و نیروی انتظامی قلع و قمع شد و از این اراضی حفاظت شده رفع تصرف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون افزود: اجرای این حکم قضایی به استناد ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، اجرا و براساس آن درختان میوه که به صورت غیر قانونی توسط متخلفان غرس شده بود قلع و قمع شد.

بیرامی ادامه داد: این اراضی جزء منطقه حفاظت شده در حاشیه تالاب پریشان مشهور به چشمه بنگ از توابع شهرستان کازرون است که سودجویان با تخریب و تصرف، آن را به باغ مرکبات تبدیل کرده بودند.

این مقام مسوول ادامه داد: این نهالها در سطحی از اراضی ملی کاشته شده بود که با هماهنگی مرجع قضایی و عوامل یگان حفاظت محیط زیست، اداره امور منابع آب و همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون آزاد و به بیت المال بازگشت.

شایان ذکر است با توجه به برخورد شدید با متصرفان اراضی ملی از مردم درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، مناطق حفاظت شده محیط زیست و درختان جنگلی مراتب را سریعا به ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و یا سامانه سجام قوه قضاییه اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45775

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.