• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 12 March - 2025

اخبار ویژه

مازیار شاهی و حسین علیشاپور چهارمین تجربه از طرزِ تازه را در تالار وحدت رقم می‌زنند 330دانش آموز دختر شهرستان بویراحمد به اردوی راهیان نور اعزام شدند 330 دانش آموز دختر شهرستان بویراحمد در مراسمی از گلزار شهدای شهر یاسوج راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند. فراخوان طراحی تمبر یادبود نوروز کاشت بذر بادام کوهی در آموزشگاه برادران نیر شهرستان زرقان  جهش ورزش همگانی با مشارکت مردمی آیین گرامیداشت چهل و نهمین سالگرد اورژانس ۱۱۵ برگزار شد نقشه های صهیونیسم ناکام خواهند ماند/ جبهه مقاومت تا آزادی کامل سوریه در کنار ملت این کشور خواهد ایستاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی: پروژه دوربرگردان‌های جدید ارومیه – سرو تکمیل می‌شود برگزاری دعای پرفیض کمیل در جوار شهدای گمنام شهرستان مرودشت به یاد شهید جمهور و همراهان اطلاعیه روابط عمومی اداره کل پست استان فارس در خصوص بخشی از املاک پست استان برداشت برنج ۲۵۰ هکتار از شالیزار‌های شهرستان خاش مشارکت، همکاری و گسترش فعالیت ایمیدرو در فارس

2
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور در ناحیه سه شیراز تاکید کرد:

لزوم هم‌افزایی در اجرای طرح نماد در تمامی مدارس سراسر کشور

  • کد خبر : 83455
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
لزوم هم‌افزایی در اجرای طرح نماد در تمامی مدارس سراسر کشور
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت: برنامه «نماد» به دلیل ظرفیت ائتلافی و چند سازمانی می‌تواند از جمله برنامه‌های اثربخش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

گیتی آنلاین_ احمد محمودزاده، در برنامه ملی نماد ویژه مدارس غیردولتی فارس در آموزش و پرورش ناحیه سه، بر لزوم تقویت همکاری، هماهنگی، همراهی و برداشتن قدم‌های محکم و استوار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اجرای طرح نماد تاکید کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت: نقش معلم به عنوان کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین نقش در همه عرصه‌ها است، همان‌گونه که در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مرجعیت، پیشتازی و آگاهی‌بخشی معلمان بسیار موثر بوده است.

محمودزاده با بیان اینکه به معلم به عنوان شخصیتی علمی و اسوه تربیتی نگاه می‌شود گفت: در واقع آینده کشور در مدرسه و از سوی معلمان برنامه‌ریزی، طراحی و معماری می‌شود.

او گفت: در این راستا از معلمان عزیز انتظار داریم موضوعات کلیدی انقلاب اسلامی را به دانش‌آموزان انتقال دهند و نسبت به آشنایی آنها با مبانی اصلی انقلاب اسلامی، تقویت احساس هویت ملی و انقلابی و رفع شبهات آنها در این زمینه تلاش کنند.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت: لازم است دستاوردها، پیشترفت‌ها و بازخوانی این جریان‌شناسی‌ها که در حوزه‌های مختلف در طول سالیان گذشته صورت گرفته نیز به دانش‌آموزان عزیز منتقل شود.

محمودزاده در ادامه گفت: از آنجا که نیروی انسانی عنصر اصلی پیشرفت، تعالی و توسعه کشور است و پایه و ریشه نیروی انسانی در آموزش و پرورش تربیت می‌یابد، بخشی از این دستاوردها در خود آموزش و پرورش اتفاق افتاده و بخشی هم به دلیل تربیتی است که در آموزش و پرورش شکل گرفته است.

او با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین ۴۳ شاخص برای دانش‌آموز درتراز انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده گفت: یکی از موضوعات مهم، بصیرت و دشمن‌شناسی است که نیازمند جهاد تبیین است.

معاون وزیر ادامه داد: در واقع بصیرت نیازمند فهم و تحلیل درست از داده‌ها و آرمان‌های انقلاب است و در این میان، مجموعه آموزش و پرورش در همین ایام وظیفه و نقش اساسی را در انتقال آرمان‌های انقلاب به نسل حاضر دارد.

او گفت: از آنجا که توجه به سلامت جسمی، روحی و روانی دانش‌آموزان بسیار مهم است پس موضوع آسیب‌های اجتماعی و روانی یکی از برنامه‌های کلیدی آموزش و پرورش است.

رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور افزود: در این راستا قرار است ۳۲ استان و هر استان یک منطقه که در استان فارس ناحیه سه انتخاب شده با همکاری دستگاه‌ها و مجموعه‌های موثر در این زمینه فعالیت‌های مشترک انجام دهند و به همه مدارس تسری داده شود.

محمودزاده، روند آموزش تک بعدی دانش‌آموزان را منع کرد و گفت: غفلت از مهارت‌های زندگی موجب می‌شود تا به سطوح دیگر شخصیتی دانش‌آموزان توجه نشود و ساحت‌های تربیتی دیگر آنها نادیده گرفته شود که حاصل آن انسان‌هایی ناتوان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

به گفته‌ی او، اگر دانش‌آموزان از سلامت جسمی روحی و روانی خوبی برخوردار نباشند نمی‌توانند در جامعه نیازهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی علمی را محقق کنند به همین دلیل نیازمند برنامه‌ریزی در تمام ابعاد زندگی دانش‌آموزان هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: با توجه به سند تحول، هدف آموزش و پرورش تربیت انسان کامل و توسعه‌یافته در تمامی ابعاد وجودی‌اش است.

محمود‌زاده افزود: امروز آسیب‌های اجتماعی در کنار هجمه سامان یافته فرهنگی دشمن و مسائل دیگر شرایط خاصی را در مملکت ایجاد کرده و ما در آموزش و پرورش باید در برابر این شرایط تدبیر و چاره کنیم.

او ادامه داد: برون‌رفت از آسیب‌ها نیازمند برنامه‌ریزی برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان، اولیا و مداخلات روانی با رویکرد پیشگیرانه و مدیریت فوریت روانی و اجتماعی برای حفظ و انسجام شرایط روحی دانش‌آموزان است.

رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور، بر لزوم تقویت همکاری، هماهنگی، همراهی و برداشتن قدم‌های محکم و استوار در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دستگاه‌های همکار در اجرای طرح نماد تاکید کرد.

محمودزاده گفت: برنامه «نماد» به دلیل ظرفیت ائتلافی و چند سازمانی می‌تواند از جمله برنامه‌های اثربخش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد. این طرح دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به‌موقع و مؤثر در مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با اشاره به اینکه شرح وظایف و مسئولیت‌ها در طرح نماد روشن و شفاف است گفت: با تشکیل جلسات مستمر طرح نماد در مدارس، آسیب‌شناسی و تقویت می‌شود و برنامه‌ها را با قاطعیت و قوت و به شکل تخصصی دنبال می‌کنیم.

در ادامه این گردهمایی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به ارائه گزارش فعالیت‌های ناحیه در زمینه طرح نماد پرداخت.

در حاشیه این برنامه، معاون وزیر از دستاوردها و آثار نمایشگاهی دانش‌آموزان مدارس غیر‌دولتی ناحیه سه شیراز دیدن کرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=83455

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.