• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2
توسط اورژانس ۱۱۵؛

مانور حادثه ترافیکی همراه با زیستی در بوشهر برگزار شد

  • کد خبر : 45580
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۱۵
مانور حادثه ترافیکی همراه با زیستی در بوشهر برگزار شد
بوشهر_ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی بوشهر از برگزاری مانور حادثه ترافیکی همراه با زیستی در استان بوشهر خبر داد.

گیتی آنلاین_ دکتر سید حسین موسوی اظهار داشت: مانور حادثه ترافیکی همراه با زیستی در استان بوشهر با موفقیت برگزارشده است و دستگاه‌های اجرایی استان در این مانورهای حوادث طبیعی و غیرطبیعی نقش مؤثری داشته‌اند.

وی تصریح کرد: مانور حادثه ترافیکی همراه با زیستی باهدف بهبود پاسخ مؤثر، هماهنگ و سازمان‌دهی واحد بحران دانشگاه در برابر خطرات ناشی از حوادث و بلایای متعارف و غیرمتعارف برگزار شد.

دکتر موسوی افزود: مهم‌ترین هدف اجرای این تمرین، آمادگی کلیه واحدهای تابعه دانشگاه و سازمان‌های همکار و پشتیبان برای مواجهه با خطرات بوده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بوشهر با تأکید بر ضرورت آمادگی در مواقع ضروری به‌عنوان یکی از محورهای مانور، اظهار کرد: هدف اصلی این مانور، رصد و ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در شرایط بحران است؛ زیرا نظام بهداشت و درمان باید قادر باشد در مواجهه با هرگونه بحران – از طبیعی گرفته تا رخدادهای ناگوار و تهدیدات مختلف، آمادگی لازم برای مدیریت بحران، حفظ خدمات و انجام وظایف خود را داشته باشد و این باید به نحوی پیش‌بینی شود.

وی بیان کرد: دبیر دبیرخانه پدافند غیرعامل دانشگاه با برگزاری تمرین‌های دور میزی که به‌صورت ماهانه در ستاد بحران دانشگاه برگزار می‌شود، تأکید دارد که حتی اگر حوادث طبیعی و غیرطبیعی ناخواسته ایجاد شود و جان انسان را تهدید کند، به نظر پدافند غیرعامل نوعی تهدید تلقی می‌شود.

رئیس اورژانس استان بوشهر بر ضرورت آمادگی و آموزش منظم تمامی همکاران در زمان بحران تأکید کرد و گفت: همکاران باید برنامه‌های بومی‌سازی شده و آماده را بتوانند به‌خوبی اجرا کنند و بهترین پاسخ را در مواجهه با هر چالش ارائه دهند.

دکتر موسوی، در تقدیر از دستگاه‌های اجرایی که در این مانور به‌طور مؤثر حاضر شدند و همکاری کردند، خاطرنشان کرد: در این تمرین‌های میدانی گسترده، گروه‌های اجرایی مدیریت صحنه بحران را که مهم‌ترین گام در برنامه دفاعی هر کشور و همچنین در پدافند غیرعامل است را شناخته و اولین قدم‌ها برای ایجاد برنامه‌های دفاعی قوی و پایدار برداشته‌اند تا به جامعه و کشور کمک شود در مواجهه با هر چالشی، بهترین عملکرد را ارائه دهند.

دکتر موسوی افزود: در درس آموخته این مانور، شناسایی نقاط قابل‌بهبود، ظرفیت‌های موجود، تقویت کار گروهی و تیمی، ارزیابی تجهیزات و ملزومات پشتیبانی و تخصصی و آموزش و تربیت کارکنان در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌های اساسی در مواجهه صحیح و به‌موقع با بحران ضروری است.

دکتر موسوی یادآور شد: استقرار، ارزیابی سریع حادثه، تکمیل و تحلیل گزارش سریع حادثه، تدوین برنامه عملیات میدانی، گروه سلامت محیط، سلامت روانی اجتماعی و تغذیه در برابر بحران، وجود تجهیزات تخصصی و پشتیبانی گروه‌های عملیاتی، اورژانسی و درمانی، ازجمله کارکردهایی بود که در این تمرین توسط تیم‌های ارزیاب اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از تمامی همکاران به‌ویژه سکینه ارجمندی و احمد حیدری، کارشناس مسئول پدافند غیرعامل و مسئول اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برگزاری این مانور تشکر می‌کنم.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45580

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.