• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5
در راستای طرح آبادانی و پیشرفت منظومه های روستایی

مبادله تفاهم نامه همکاری فنی و حرفه ای و بنیاد مسکن استان فارس

  • کد خبر : 41555
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
مبادله تفاهم نامه همکاری فنی و حرفه ای و بنیاد مسکن استان فارس
فارس_ طی مراسمی با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ، معاون هماهنگی اقتصادی استانداری ، مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، رییس اداره کل فنی حرفه ای استان و برخی مقامات ، در راستای طرح آبادانی و پیشرفت منظومه های روستایی ، تفاهم نامه همکاری فنی و حرفه ای و بنیاد مسکن استان فارس مبادله گردید.

گیتی آنلاین_ سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در این مراسم با تقدیر از معاون استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین همراهی مدیر کل فنی و حرفه ای استان ، استفاده از مهارت آموزی و دوره های آموزشی فنی و حرفه ای را رویکردی برای اجرای بهینه طرح منظومه های روستایی در سطح استان دانست.

حمیدی در ادامه با بیان اینکه ، برنامه آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی در قالب رویکرد آمایشی و در برنامه‌ریزی‌های روستایی در در دستور کار متولیان و دست‌اندرکاران امر در استان قرار گرفته است ادامه داد: این موضوع رویکردهای جدیدی در نوسازی روستایی حاکم خواهد کرد که بدون تردید نیازمند آموزش مهارت های اقتصادی و بهینه سازی تولید و تامین معیشت ودرآمد است و آموزش های فنی و حرفه ای در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد: طی دهه‌های اخیر روند شتابان توسعه ، چهره شهرها و روستاها را دگرگون کرده است ، هرچند شهرها تاثیرپذیری بیشتری از فرایند توسعه و مدرنیزاسیون داشته‌اند با این حال روستاها هم از این وضعیت بی‌نصیب نمانده‌اند و هر ناظری در جریان سفر به روستاها متوجه این تغییرات شگرف در نوسازی واحدهای مسکونی و تاثیرات آن در معماری روستاها می شود. بدیهی است در گذر زمان این تغییرات به سمت اقتصاد، فرهنگ و عناصر جامعه شناختی هم کشیده خواهد شد.

حمیدی ادامه داد: یکی از اهداف و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی ساخت مسکن برای روستاییان و توسعه روستاها بوده است و اکنون با اجرای طرح های منظومه های روستایی در موضوع اقتصاد روستا و تامین معیشت و آموزش به روستاییان نیز مباحث مطرح می گردد.

در ادامه با حضور احمد علی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ، موسوی معاون برنامه ریزی ، کیایی مدیر کل فنی و حرفه ای استان و معاون هماهنگی اقتصادی استانداری فارس تفاهم نامه مبادله گردید.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=41555

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.