• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

اخبار ویژه

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتاراز زمین های کشاورزی به زیر کشت گندم می‌رود پایش مزارع نی‌ریز برای شناسایی بیماری زنگ زرد بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه به‌عنوان قطب درمان شمال استان تقویت می‌شود تاکید رئیس جهاد کشاورزی فارس بر همدلی با ارباب رجوع  «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده‌ایم» و «شبی که نور را بلعیدی آنجا بودم» در تماشاخانه استاد انتظامی   مژگان کشوردوست به‌عنوان رئیس روابط عمومی و ارتباطات ستاد ایران ما دکتر قالیباف در استان گیلان منصوب شد امسال موکب‌های پست در مراسم راهپیمایی اربعین شناسه‌دار می‌شوند تابستان پیش رو کمترین تنش آبی را خواهیم داشت / خط قرمز ما کیفیت آب شرب است تلفیق آموزه‌های معرفتی با هنر دست زنان سیستانی توقيف كاميون حامل ۷۵ كيلو حشيش و ترياک در شيراز  حضور مربی و بازیکن ایرانی در لیگ هندبال آمریکا /;دو ایرانی به عضویت تیم هندبال لس آنجلس آمریکا در آمدند. «بشقاب پرنده» بهترین فیلم کوتاه جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» شد

1

مبارزه با “سوسک سرخرطومی حنایی خرما” در ۴۶ هزار هکتار از نخلستان های سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 38685
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
مبارزه با “سوسک سرخرطومی حنایی خرما” در ۴۶ هزار هکتار از نخلستان های سیستان و بلوچستان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کار مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی خرما در سطح بیش از ۴۶ هزار هکتار از نخلستان های استان انجام شده است.

گیتی آنلاین- مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کار مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی خرما در سطح بیش از ۴۶ هزار هکتار از نخلستان های استان انجام شده است.

غلامحسین تیموری بااشاره به اینکه سوسک سرخرطومی حنایی به عنوان یکی از خطرناک ترین آفت های درخت خرما می باشد، افزود: در جریان ردیابی ۷میلیون و ۵۶۳ هزار و ۸۴۱ اصله نخل خرما، تعداد ۵۹ هزار و ۷۴۶ اصله آلوده به سوسک سرخرطومی حنایی تشخیص داده شده که تیمار ۵۹ هزار و ۴۷۸ اصله درخت خرما انجام و ۲۸۶ اصله نخل نیز بدلیل میزان بالای خسارت وارده شده امحا شد.

وی تصریح کرد: این آفت علاوه بر خسارت مستقیم که از بابت تغذیه لارو آفت از تنه درخت و آوندهای آن انجام می شود عامل ورود عوامل قارچی و باکتریایی به داخل تنه بوده که درنهایت درصورت عدم مبارزه به موقع باعث مرگ درخت می شود.

تیموری به همه کشاورزان نخل کار توصیه کرد: با توجه به پراکندگی درختان آلوده در سطح نخلستان ها باید تمامی درختان آلوده توسط بهره برداران خبره مورد بازبینی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=38685

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.