• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024

اخبار ویژه

برداشت زیتون کنسروی در شهرستان ممسنی به پایان رسید خراسان رضوی میزبان نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور همایش پیاده روی خانوادگی بمناسبت حماسه بزرگ ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در روستای علی آباد جهانتیغ بخش کرباسک زابل برگزار شد پویش ملی سلامت/ بخش ۱۶ کشاورزان زاهدانی بیش از ۲۳۰۰ هکتار گندم و جو کاشتند ۲۶ زندانی نیازمند در سفر استانی رئیس سازمان زندان‌ها به آذربایجان غربی آزاد شدند رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی مطرح کرد: رفع تصرف اراضی ملی در آذربایجان غربی صدور سند تفکیکی برای ۲ هزار قطعه زمین سایت های طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان یک درصد بد مصرف، ۵ درصد آب مشهد را مصرف می‌کنند/ ۷۸ درصد مشترکین مشهد الگوی مصرف را رعایت می‌کنند اجرایی شدن دستورالعمل ۱۰ اقدام ترویج تغذیه با شیر مادر در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر شیوه‌ی تحقق امر به معروف و نهی از منکر انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه

4
بالا رفتن سن ازدواج و بارداری:

محصول ایده ال گرایی یا مشکلات اقتصادی اجتماعی جامعه/ دیگر کلمه عقیم و نازا معنا ندارد

  • کد خبر : 43454
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
محصول ایده ال گرایی یا مشکلات اقتصادی  اجتماعی جامعه/ دیگر کلمه عقیم و نازا معنا ندارد
عضو هیات علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص افزایش سن ازدواج و کاهش تمایل به بارداری در سنین پایین گفت: بهترین سن بارداری بین ۱۸ تا ۳۵ سال هست. با افزایش سن و عدم باروری، کیفیت تخمک گذاری پایین رفته و احتمال بروز میوم و آندومتریوز افزایش پیدا میکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، نفیسه ثقفی امروز در نشست خبری تشریح اقدامات حوزه سلامت در خصوص جوانی جمعیت و اعلام برنامه‌های هفته ارتقاء آگاهی درباره بارداری که از ۱۴ تا ۲۰ بهمن ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه غربالگری در تشخیص بیماریهای کرومزومی توسط، پزشک به افرادی که سابقه موارد پرخطر و تولد فرزند معلول را داشته اند، در هفته های ۶ و ۱۳ بارداری پیشنهاد داده می شود تا جنین از لحاظ بیماریهای کروموزومی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد:  البته انجام چنین آزمایشی لزوما به معنی دفع جنین نیست و برخی والدین علیرغم تشخیص اختلال خاصی در جنین تمایل دارند که آگاهانه فرزند معلول خود را به دنیا بیاورند و با اطلاع حاصل از تست غربالگری،  آمادگی لازم را برای روبرو شدن با چنین وضعیتی پیدا خواهند کرد و به این والدین مشاوره های لازم در این خصوص داده خواهد شد.

عضو هیات علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص موارد مجاز به سقط عنوان کرد: در وضعیت فعلی موارد خاصی که ادامه بارداری را منجر به تهدید حیات مادر تشخیص دهد مجاز به سقط مصوبه شده که پس از آزمایشات لازم و بررسی توسط فقها و پزشکان مربوطه در مواردی که مشخص شده اجازه سقط داده می شود.

ثقفی  افزود: موارد خاصی مانند دیابت، به حدی که به ارگان های مادر صدمه زده باشد،  برخی بیماریهای قلبی و سرطان پیشرفته در حال شیمی درمانی…  باعث می شوند که زن از بارداری منع شود.

دیگر کلمه عقیم و نازا معنا ندارد

وی با بیان این که حدود ۱۳ تا ۱۵ درصد از زوج ها ممکن است نابارور باشند گفت:  روال تشخیص ناباروری به این صورت است که اگر در زوج سن زیر ۳۵ سال تا ۶ ماه،  و سنین بالاتر تا یک سال بدون استفاده از روش های جلوگیری،  بارداری صورت نگرفت،  زوجین تحت مشاوره ناباروری با تعرفه دولتی قرار میگیرند.

عضو هیات علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد  بیان کرد: در قدم اول بیماری های زمینه ای مانند کم‌کاری تیرویید و سایر احتمالات بررسی و اقدام به درمان دارویی خواهد شد و در مراحل آخر زوجین جهت درمان های تخصصی تر شامل  IVF,  کاشت جنین و… به مراکز تخصصی ارجاع می شوند و در صورت نیاز حتی از گزینه رحم اجاره ای میتوان استفاده کرد.

ثقفی افزود: افراد داوطلب که اغلب بواسطه نیاز مالی در زمینه رحم اجاره ای به مرکز ناباروری مراجعه می کنند،  ابتدا از لحاظ سلامت جسم و روان، عدم اعتیاد و ابتلا به بیماریهای زمینه ای، بطور کامل چک می شوند.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشاوره این افراد تحت مراقبت های مستمر بارداری قرار گرفته و در نهایت هزینه ای که مورد توافق بوده را از والدین فرزند دریافت میکنند. به این ترتیب برای هر یک از زوجین مراجعه کننده به مراکز ناباروری، روش های متناسب با وضعیت ایشان مورد بررسی و در نهایت بهترین گزینه انتخاب می گردد تا حتی الامکان همه آنها بتوانند از نعمت داشتن فرزند بهره‌مند می شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=43454

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.