• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

محمد مقدم بیرانوند نامی آشنا در خط مقدم صنعت

  • کد خبر : 58975
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
محمد مقدم بیرانوند نامی آشنا در خط مقدم صنعت
دکتر محمد مقدم بیرانوند مدیر بازرگانی و فروش شرکت سیمان تجارت مهریز یزد با قرار قبلی مهمان هفته نامه «چی دا» شد.

میزبان مردی شدم از تبار شیران کبیرکوه، میزبان محمد مقدم بیرانوند پدیده کارزار نفس گیر انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه خرم آباد و‌ چگنی به همراه حاج حیدر مقدم بیرانوند برادر کوچکترش ‌و رضا دالوند مدیر برنامه هایش.

محمد مقدم بیرانوند را یکبار در جلسه شلوغی دورا دور دیده بودم ولی در زمان انتخابات خبرهایش را مداوم رصد می کردم، کف میدان انتخابات بودم و اشراف اطلاعاتی کاملی بر اوضاع حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی داشتم و اعتقادم بر این است که اگر قلمی شیوا و شجاع ، مردم پسند و بی ریا برایش می نوشت و دوربینی به دور از ترس و واهمه و با صداقت و جسارت آنگونه که حقش بود وی را به تصویر می کشید چه بسا اکنون تکیه به کرسی سبز بهارستان زده بود.

برای اولین بار محمد مقدم بیرانوند را از نزدیک می دیدم و با او همکلام می شدم ، ابهت و هیمنه اش مرا متعجب نکرد زیرا پیشینه اش را می دانستم، از طایفه بزرگ زادگان زیدعلی بیرانوند، پدر و اجدادش از شیران کبیرکوه، کسانی که رضا شاه از دستشان آرامش نداشت و مرگ هر کدام از این بزرگان، رضاشاه را به وجد می آورد، اگر ابهت و هیمنه نداشت باید تعجب می کردم، کلامش کلام کدخدایان و بزرگ زادگان بود، صداقت اش بی نظیر و نجابت اش چشمگیر؛ در کلامش نجیب زادگی و بزرگ زادگی موج می زد، وارث ادبیات و لحن کلام پدران و نیاکان خود بود، در وهله اول او را کدخدایی دیدم به تمام معنا.

دکتر مقدم بیرانوند کلامش را بطور رسمی اینگونه آغاز کرد: به دلیل اینکه در استان یزد مشغول به کار هستم فقط چند روز آخر برای تبلیغات به حوزه انتخابیه آمدم و با وجود وقت کم، صحبت ها و سخنرانی های بسیاری در محافل مختلف داشتم در یکی از صحبت هایم گفتم که  لرستان تشنه تغییر و وقت پروانه شدن است، ما مردمان نجیبی هستیم و شاید همین نجابت بیش از حدمان بوده که اینگونه موجب سوء استفاده سودجویان و کت و شلواری ها واقع شده ایم.

مدیر بازرگانی و فروش شرکت سیمان تجارت مهریز یزد به روزهای تبلیغات انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی گریزی اجمالی زد: با برنامه به میدان رقابت آمده بودم، مردم با مشکلات زیادی در بحث اقتصادی و معیشتی رو به رو هستند و خدا می داند اگر برنامه ای برای تحول وضع اقتصادی نداشتم قطعا انصراف می دادم.

محمد مقدم بیرانوند تاکید کرد: توسعه فرهنگ مطالبه گری در لرستان واجب تر از رفع بیکاری است، تفاوت در نحوه مطالبه گری استان های توسعه یافته با نحوه مطالبه گری ما یکی از دلایل توسعه نیافتگی لرستان است؛ اگر مطالبه گر باشیم مشکل بیکاری هم به تبع آن حل می شود.

دکترای مدیریت صنعتی و مدیر جوان حوزه صنعت و معدن که درد غربت و دوری از شهر و دیار را تا عمق وجود درک کرده، خاطرنشان ساخت: با توجه به تغییرات اقلیمی اگر مشکل لرستان در استفاده از منابع آبی حل نشود در یک دهه آینده باید خودمان را برای مهاجرت چند صد هزاری لرستانی که از کشت دیم ارتزاق می کند آماده کنیم و این متاسفانه یک هشدار جدی است.

محمد مقدم بیرانوند به کسب رتبه برتر فلاکت لرستان اشاره کرد و افزود: لرستان از توسعه نامتوازن در رنج است و متاسفانه در صدر شاخص فلاکت کشور قرار دارد، استانی که دارای منابع آبی و خاکی فراوانی است به راستی چرا جوانانش از بیکاری و عدم اشتغال آواره ی استان های همجوار و کویری می شوند؟ این درد کهنه و مزمن لرستان زمانی درمان می شود که تخصیص حق آبه عادلانه صورت گیرد، آن زمان است که کشاورزی و دامپروری در این استان زرخیز رونق می یابد و صنایع تبدیلی و فرآوری در بخش کشاورزی، دام و طیور احداث و اشتغال در لرستان فراهم می شود.

وی یادآور شد: با توجه به طبیعت بکر و موهبت خدادادی لرستان و وجود پل های تاریخی و مکان های باستانی، این استان کهن، مکان ویژه ای به لحاظ ظرفیت های گردشگری است، اگر بخواهیم صنعت گردشگری در این استان مستعد، رشد یابد و شکوفا شود بایستی زیرساخت ها فراهم باشد؛ سرمایه گذاران بخش خصوصی ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری هستند که مسئولین باید زمینه حضور آنان را فراهم سازند.

سخنان مدیر جوان و باانگیزه شرکت سیمان تجارت مهریز یزد به همین جا ختم نشد و از هر دردی از لرستان سخن گفتیم و دکتر محمد مقدم بیرانوند راهکارها و درمان های علمی و پژوهشی ارائه داد که در این مقال نمی گنجد و مطلب به درازا خواهد کشید، ان شاءا… در روزهای آتی از مقدم بیرانوند بیشتر خواهیم گفت.

گزارش: مریم نظری

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=58975

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.