• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

اخبار ویژه

ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا(س)، از ابتدای تعطیلات نوروز «می‌دانی تو» را با جان و دل گوش کنید شب وقایع‌نگاری بخارا راستای پیگیری و رسیدگی به مشکلات حوزه راه؛ *از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان منابع در راستای تعریض و روکش آسفالت راه های این شهرستان تا تجهیز اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای لنگرود «آه سرد» در جشنواره فیلم مسکو رقابت می‌کند آینده رسانه به دنیای فناوری گره خورده است/ ترجمان «انسان رسانه» در طراحی پوستر بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران دو سانس فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به کنسرت علیرضا قربانی  آمادگی ۶ هزار شعبه و باجه «پست بانک» برای خدمت‌رسانی به مشتریان بانک دی ساخت واحدهای مسکونی ویژه مددجویان بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا مرد استهبانی زنش را كشت و سپس روانه زندان شد کسب رتبه برتر بانک سپه در تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی در تیرماه ‌سال جاری ضرورت راه اندازی پویش های مردمی و رسانه ای برای کاهش تصادفات رانندگی

4

محور مهاباد به ارومیه پر‌تخلف‌ترین جاده آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 43073
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
محور مهاباد به ارومیه پر‌تخلف‌ترین جاده آذربایجان‌غربی
معاون فنی و نظارت اداره‌کل راهداری‌ و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در یک ماه گذشته تخطی از سرعت بیشترین تخلف رانندگی جاده‌ای آذربایجان غربی در محور ارومیه به مهاباد شناخته شد.
به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، منصور نصرتی معاون فنی و نظارت اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: طبق رصد دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت در سطح استان نزدیک به ۶ درصد تخلفات تخطی از سرعت مجاز در جاده‌های استان در محور ارومیه – مهاباد رخ داده است.

وی در این خصوص افزود: طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین آمار پلاک‌های خوانده شده توسط دوربین‌های پلاک‌خوان، بیش از ۲۸۷ هزار دستگاه خودرو با پلاک غیر بومی در ماه گذشته از محور‌های برون شهری استان تردد کرده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۲۶۷ هزار دستگاه خودرو شخصی و بیشترین تعداد پلاک غیر بومی مربوط به استان آذربایجان شرقی بوده و مجموع ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

نصرتی خاطرنشان کرد:  سهم ماندگاری وسائط نقلیه غیر بومی در استان در بیشتر روزها کمتر از یک روز بوده است و تنها ۱۰درصد وسائط نقلیه غیر بومی مابین سه تا هفت روز در آذربایجان‌غربی تردد داشته‌اند.

معاون فنی کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خاتمه گفت: بیش از ۶۵۸ هزار وسیله نقلیه از استان آذربایجان‌غربی در سایر استان‌ها مشاهده شده است که استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، زنجان و قزوین بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها دارا هستند.

وی تصریح کرد: در شرایط برفی اولین توصیه به رانندگان پرهیز از سفرهای غیرضروری بوده و همچنین لازم است افرادی که مهارت کافی برای رانندگی در جاده و به خصوص شرایط برفی و بارانی را ندارند از نشستن پشت فرمان پرهیز کنند. توصیه بعدی همراه داشتن زنجیرچرخ و استفاده از آن در محورهای برفگیر است.

نصرتی با تاکید بر اینکه رانندگان حتما باید از سالم بودن سیستم گرمایش خودرو و برف پاک کن مطمئن شوند، گفت: در هنگام بارندگی حتما باید از برف پاک‌کن در سرعت مناسب استفاده شود، چرا که هیچ چیز برای یک راننده دید کامل از مسیر مقابل نیست و در واقع هرچقدر دید رانندگان به اطراف خودرو و جاده بیشتر باشد، آنها آمادگی بیشتری برای واکنش نشان دادن و کنترل بهتر خودرو خواهند داشت.

وی عنوان کرد: برف‌پاک‌کن خودرو اساسی‌ترین نقش را در حفظ دید راننده به جاده دارد، متاسفانه برخی از رانندگان، همواره سعی در استفاده حداقلی از برف پاک‌کن دارند و تا زمانی که دید جلو به صورت صد درصدی از دست نرفته باشد، برف‌پاک‌کن خودرو را روشن نمی‌کنند که این اقدامی غلط و خطرناک است.

نصرتی ادامه داد: استفاده از سیستم تهویه خودرو برای جلوگیری از بخار شیشه‌ها و یا استفاده از اسپری ضد بخار شیشه نیز بسیار حائز اهمیت است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=43073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.