• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

برپایی نمایشگاه دائمی پوشاک عفیفانه در شیراز در دستور کار است همه جنبه‌های حکمرانی تحت تاثیر تحولات دیجیتال/یکی از آثار حکمرانی دیجیتال بهبود خدمات عمومی است/ بیش از ۴۰ شرکت بیمه و ۱۰۰ هزار نماینده بیمه داریم/ زیربنای بسیاری از تحولات ما معضل توثیق است ایجاد دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آتش‌بر در اراضی لرستان افزایش ۱۶ هزار دستگاه تولید ایران خودرو در آبان شهردار کلاچای  از اجرای پروژه سیستم روشنایی در ورودی شرقی شهر کلاچای خبرداد روند رو به رشد تنیس با حمایت مسوولان ورزش / نتایج و قهرمانان در سالهای آینده چشمگیر خواهند بود گندم در سپیدان به مرحله برداشت رسید مشارکت مردم در انتخابات نه تنها نماد همبستگی و اقتدار ملت است، بلکه عامل تقویت وحدت و انسجام ملی نیز محسوب می‌شود برگزاری بزرگترین مهمانی کیلومتری به مناسبت عید غدیر / توزیع ۲۵ هزار غذای گرم در محله های شمال‌غرب جذب نیرو، آموزش، توانمندسازی و نقش آفرینی هنرمندان در عرصه های مختلف هنری، یکی از ماموریت‌های اصلی بسیج هنرمندان است شکوفایی استعدادهای بانوان بعد از پیروزی انقلاب عکس صحنه‌پردازی‌شده‌ «وارثین» روز قدس رونمایی می‌شود

4

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی: یک‌چهارم شبکه توزیع در شهر ارومیه فرسوده است

  • کد خبر : 36387
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی:  یک‌چهارم شبکه توزیع در شهر ارومیه فرسوده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: یک‌چهارم شبکه توزیع در شهر ارومیه فرسوده است که باعث هدررفت بالای آب می شود.
محمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با اشاره به اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب است، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی هستند.

وی با بیان اینکه، افزون بر ۶۰ درصد مشترکان شهری و نزدیک به ۵۰ درصد مشترکان روستایی در آذربایجان‌غربی، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، افزود: متوسط مصرف آب در ماه برای هر مشترک در استان ۱۶ مترمکعب است که رقم مناسبی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، قیمت واقعی هر مترمکعب آب در آذربایجان‌غربی پنج هزار تومان است، عنوان کرد: از این مبلغ ذکر شده مردم استان تنها یک هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو هزار و هشت روستا از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان برخوردار هستند، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی چهارمین استان در کشور است که دارای بالاترین جمعیت روستایی بوده که تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار گرفته است.

اشرفی با اشاره به اینکه، سه هزار تأسیسات مختلف اعم از چاه، ایستگاه پمپاژ و مخازن در استان برای تأمین آب شرب احداث شده است، اظهار کرد: ظرفیت تأمین آب استان در هر ثانیه ۱۹ هزار لیتر بوده که این میزان در فصول مختلف سال متغیر است.

وی با بیان اینکه، یک‌چهارم شبکه توزیع در شهر ارومیه فرسوده است که همین امر، هدررفت بالای آب را نشان می‌دهد، بیان کرد: ۵۰۰ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع در ارومیه فرسوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد:۱۴ پروژه جهاد آبرسانی در ۷۸۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۶۳ هزار نفر در حال انجام است که از ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اشرفی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۱۵ تصفیه‌خانه آب در استان کار تصفیه آب شرب را بر عهده دارند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=36387

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.