• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

مدیرعامل هلال احمر استان آذربایجان غربی: رگبار باران باعث سیلاب در سلماس شد

  • کد خبر : 61050
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
مدیرعامل هلال احمر استان آذربایجان غربی:  رگبار باران باعث سیلاب در سلماس شد
مدیرعامل هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: بارش‌های رگباری تابستانی در منطقه سلماس باعث بروز سیلاب‌های شدید شده است.

حمید محبوبی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با اشاره به بارش‌های شدید و رگباری که در روز سه‌شنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۳، در روستای جاندار سلماس رخ داد، اظهار داشت: بارش‌های تابستانی اخیر باعث بروز سیلاب‌هایی در منطقه شده است که به خانه‌های مسکونی آسیب جدی رسانده و وضعیت اضطراری را به وجود آورده است.

وی افزود: به دنبال این حادثه، تیم‌های امدادی هلال احمر سلماس با تجهیزات ویژه مقابله با سیلاب به منطقه اعزام شدند، این تیم به سرعت وارد عمل شد و اقداماتی جدی برای کمک به آسیب‌دیدگان آغاز کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: در جریان امدادرسانی، ۱۳ باب خانه که به شدت تحت تأثیر سیلاب قرار گرفته بودند، به طور کامل تخلیه شدند و اقلام ضروری زیستی و معیشتی شامل مواد غذایی، آب آشامیدنی و پوشاک به ساکنان این خانه‌ها تحویل داده شد، این اقدامات به منظور کاهش مشکلات فوری و تامین نیازهای اولیه آسیب‌دیدگان انجام شد.

وی همچنین اظهار داشت: هلال احمر استان با همکاری دستگاه‌های دولتی و نهادهای محلی در تلاش است تا هرچه سریع‌تر به بازسازی و تعمیرات ضروری پرداخته و شرایط عادی را به منطقه بازگرداند، تیم‌های هلال احمر همچنان در حال بررسی وضعیت و نیازهای بیشتر آسیب‌دیدگان هستند.

محبوبی افزود: برای مدیریت بحران‌های مشابه در آینده، برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر در حال تدوین است که هدف ما افزایش آگاهی عمومی در زمینه مدیریت بحران و آمادگی در برابر حوادث طبیعی است تا بتوانیم با هماهنگی و همکاری بهتر، آسیب‌های ناشی از این گونه حوادث را به حداقل برسانیم.

وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه، با حمایت و همکاری مردم و نهادهای محلی، روند امدادرسانی به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم که با تلاش‌های مشترک، هر چه سریع‌تر مشکلات مردم این منطقه رفع شود و زندگی به حالت طبیعی خود بازگردد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.