• امروز : شنبه - ۲۴ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 September - 2024
0

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خبر داد: بهبود زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم

  • کد خبر : 62829
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خبر داد: بهبود زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: طرح شهید عجمیان با هدف بهبود زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم استان، گامی بزرگ برای کاهش نابرابری‌های آموزشی و فراهم کردن شرایط بهتر تحصیلی برای دانش‌آموزان در مناطق کمتر برخوردار است.
علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین؛ با اشاره به اجرایی طرح شهید عجمیان در استان، اظهار کرد: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به عنوان یک فرصت استثنایی برای رفع محرومیت از مدارس مناطق کمتر برخوردار در ابعاد مختلف است.

وی تصریح کرد: این طرح نه تنها به بهبود زیرساخت‌های آموزشی کمک می‌کند، بلکه به توزیع عادلانه‌تر امکانات و منابع آموزشی نیز می‌پردازد چنین رویکردی می‌تواند به توسعه متوازن‌تر مناطق محروم و فراهم آوردن فرصت‌های برابر برای تمامی دانش‌آموزان منجر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در خصوص اجرای طرح بزرگ «شهید عجمیان» در سطح استان بیان کرد: این طرح مدارس پنج منطقه کمتر توسعه‌یافته را به عنوان مدارس هدف در نظر گرفته است همچنین، تعداد زیادی از مدارس در سراسر استان نیز مشمول این طرح هستند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده شامل رنگ‌آمیزی، شاداب‌سازی محیط‌های آموزشی، تعمیر و تجهیز میز و نیمکت‌ها و همچنین ساخت و نوسازی سرویس‌های بهداشتی می‌شود هدف اصلی این اقدامات، ایجاد محیطی مناسب و دلپذیر برای دانش‌آموزان است تا بتوانند با انگیزه بیشتری به تحصیل بپردازند.

مطهری همچنین به بعد تربیتی این طرح اشاره کرد و افزود: تمامی سخت‌افزار و لوازم مورد نیاز این طرح توسط قرارگاه جهادی عدالت تربیتی تأمین شده است اما اجرای این طرح توسط گروه‌های جهادی، دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و سایر اقشار بسیج و گروه‌های مردمی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مشارکت گسترده اقشار مختلف در اجرای این طرح نه تنها به بهبود امکانات فیزیکی مدارس کمک می‌کند، بلکه تأثیر مثبت و عمیقی بر روحیه و انگیزه دانش‌آموزان دارد این همکاری‌های جهادی می‌تواند به تقویت حس مسئولیت‌پذیری و اتحاد در میان دانش‌آموزان و جامعه منجر شود.

مطهری بیان کرد: همچنین لازم به ذکر است که چنین طرح‌هایی با فراهم آوردن فضای مشارکت برای افراد مختلف جامعه، از جمله دانش‌آموزان، معلمان و والدین، نقش مهمی در تقویت همبستگی اجتماعی و ارتقاء کیفیت آموزشی دارند امید است که با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح‌ها، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در سطح آموزش و پرورش استان باشیم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.