• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد: لزوم ارائه مشاوره‌ی صحیح تحصیلی به دانش‌آموزان

  • کد خبر : 62468
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد:  لزوم ارائه مشاوره‌ی صحیح تحصیلی به دانش‌آموزان
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هدایت تحصیلی و انجام مشاوره صحیح برای دانش آموزان در بازه انتخاب رشته کنکوری، برای آینده علمی جامعه موثر است.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین علی مطهری در جلسه‌ کارگروه استانی مدیریت پایگاه‌های ارتقای مهارت‌های تحصیلی دانش‌آموزان و انتخاب رشته‌ کنکور اظهار کرد: ارائه‌ مشاوره‌ صحیح تحصیلی به دانش‌آموزان موجب بهبود شرایط علمی می‌شود.

وی ادامه داد: هدایت تحصیلی و ارائه‌ مشاوره‌ مناسب به دانش‌آموزان در مرحله‌ انتخاب رشته‌ کنکور، تأثیر زیادی بر آینده‌ علمی جامعه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: باید مسیر تحصیلی مناسب برای دانش‌آموزان مهیا شود. این امر تنها از طریق مشاوره‌ درست و موثر ممکن است و امیدواریم با تلاش همکاران این مهم محقق شود.

مطهری عنوان کرد: انتخاب رشته‌ کنکور و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نباید به‌عنوان منبع درآمد دیده شود. این فرآیند، اساس ساخت شرایط مناسب و پرثمر برای ورود به دانشگاه‌هاست.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ تخصصی تحصیلی در سیستم آموزش و پرورش، به بهبود تعامل دانش‌آموزان با واقعیت‌های جامعه کمک کرده و در نهایت به ایجاد دیدگاه‌های واقع‌بینانه منجر می‌شود.

مطهری گفت: با تقویت ظرفیت‌های مشاوره‌ای در آموزش و پرورش، می‌توان از رخدادهای ناگوار و سوءاستفاده‌ها در حوزه‌ انتخاب رشته‌ کنکور جلوگیری کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: تمرکز بر مدارس و حضور مشاوران مجرب، زمینه‌ مناسبی برای ارتباط مداوم دانش‌آموزان فراهم کرده و تأثیر مثبتی بر روند انتخاب رشته دارد.

وی ادامه داد: در فرآیند هدایت تحصیلی، توجه به علایق و توانایی‌های فردی دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد. انتخاب رشته‌ای که با استعدادها و علایق آن‌ها هماهنگ باشد، می‌تواند به موفقیت بیشتر در تحصیل و آینده شغلی منجر شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد: در جلسات مشاوره، باید اطلاعات کافی و دقیق درباره‌ رشته‌ها و بازار کار به دانش‌آموزان ارائه شود. این اطلاعات می‌تواند در تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر آن‌ها نقش مؤثری ایفا کند.

وی یادآور شد: والدین نیز باید در فرآیند هدایت تحصیلی مشارکت فعال داشته باشند. آگاهی والدین از توانایی‌ها و علایق فرزندان و همچنین از شرایط و نیازهای بازار کار می‌تواند به هدایت بهتر دانش‌آموزان کمک کند.

گفتنی است استفاده از مشاوران با تجربه و تخصص در مدارس ضروری است تا دانش‌آموزان به بهترین شکل هدایت شوند. همچنین، آموزش مداوم و به‌روزرسانی دانش مشاوران در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.در نهایت، همه‌ این تلاش‌ها به‌منظور پرورش نسلی است که نه تنها در تحصیل موفق باشد، بلکه مهارت‌های لازم برای موفقیت در زندگی و جامعه را نیز کسب کند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.