• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد: سرانه آموزشی آذربایجان‌غربی پایین‌تر از میانگین کشوری

  • کد خبر : 62618
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۴۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد:  سرانه آموزشی آذربایجان‌غربی پایین‌تر از میانگین کشوری
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: علی‌رغم پیشرفت‌های به‌دست‌آمده و مشارکت فعال خیرین که آذربایجان‌غربی را در رتبه نخست کشوری قرار داده است، سرانه فضاهای آموزشی استان همچنان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، علی مطهری بر اهمیت همکاری و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در بهبود شرایط فضاهای آموزشی، ورزشی، فرهنگی و تربیتی تأکید کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های خیرین‌ مدرسه‌ساز در ارتقای وضعیت فضاهای آموزشی استان تصریح کرد: با توجه به شرایط سرانه فضای آموزشی و ورزشی، فرهنگی، تربیتی و اعتبارات تخصیصی دولت و توجه به پایین بودن میانگین فضای آموزشی، برای رسیدن به استاندارد کشوری نیازمند همت و تلاش بیش از پیش خیرین هستیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم پیشرفت‌های به‌دست‌آمده و مشارکت فعال خیرین که آذربایجان‌غربی را در رتبه نخست کشوری قرار داده است، سرانه فضاهای آموزشی استان همچنان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: این وضعیت به دلیل افزایش جمعیت دانش‌آموزی و نیاز روزافزون به فضاهای آموزشی جدید است. با وجود تلاش‌های فراوان، هنوز استان به سطح مطلوب در این زمینه نرسیده است.

مطهری با اشاره به شرایط ویژه استان در زمینه فضای آموزشی، از مدیران مجامع خیرین مدرسه‌ساز خواست تا در جذب خیرین جدید و افزایش مشارکت‌های آنان تلاش بیشتری کنند.

وی یادآور شد: این مجامع می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق، کمک‌های خیرین را به سمت پروژه‌های آموزشی و تربیتی هدایت کرده و مشارکت‌های آن‌ها را افزایش دهند.

مطهری همچنین از خیرین مدرسه‌ساز درخواست کرد تا علاوه بر ساخت مدارس، در ایجاد فضاهای تربیتی و فرهنگی مانند دارالقرآن‌ها و اردوگاه‌های دانش‌آموزی نیز نقش فعالی ایفا کنند.

مدیرکل آموزش پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به اهداف آموزشی، باید به جنبه‌های تربیتی نیز توجه شود؛ چراکه تربیت و آموزش باید به‌صورت همزمان و هماهنگ انجام شود تا نتایج مطلوبی به‌دست آید.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.