• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

واگذاری بیش از ۸٠٠ واحد مسکن ویژه مددجویان در آذربایجان غربی ارکستر سمفونیک تهران سوئیت بیژن و منیژه را می‌نوازد سالم‌ سازی نهال و تولید محصول با اصالت در فارس دنبال می شود تقابل دو جریان کرهی و طوعی از صدر اسلام تاکنون رییس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح ارتقاء امنیت اجتناعی که با همکاری یگان امداد در سطح استان اجرا شد، ۸۰ دستگاه خودرو‌ی متخلف توقیف و اعمال قانون شدند روایتی از گروه موسیقی «تک‌خال‌ها»/ ما ملت فراموشکاری هستیم! / اطلاعات درباره موسیقی دوره قاجار بیشتر از موسیقی ۵۰ سال پیش است دستور رئیس‌جمهور برای اصلاح یک رویه ناعادلانه در پرداخت تسهیلات بانکی آغاز پویش ملی سلامت در آذربایجان غربی سامانه «ایثار من» بستر ثبت درخواست تسهیلات ایثارگران است / جامعه معزز ایثارگری دو برابر افراد عادی امکان دریافت تسهیلات ازدواج دارند دستبند پلیس بر دستان اخاذ مامورنما با ۵ ميليارد كلاهبرداری در شيراز توزیع ده هزار و ۴۲۰جلو کتاب در سیستان و بلوچستان رهایی گروگان‌ها با حضور به موقع پلیس شهرستان اوز

0

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی خبر داد: حضرت زینب (س) الگوی مقاومت و ایثار

  • کد خبر : 62104
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی خبر داد:  حضرت زینب (س) الگوی مقاومت و ایثار
مدیرکل امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی گفت: حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) از بزرگ‌ترین بانوان تاریخ اسلام به شمار می‌رود. ایشان با ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و نفاق و با نقش‌آفرینی بی‌نظیر خود در واقعه کربلا، نام خود را در تاریخ جاودانه کرد.

خدیجه معصومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، در خصوص نقش حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) از بزرگ‌ترین بانوان تاریخ اسلام به شمار می‌رود. ایشان با ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و نفاق و با نقش‌آفرینی بی‌نظیر خود در واقعه کربلا، نام خود را در تاریخ جاودانه کرد.

وی ادامه داد: ایشان در استواری قلب، شکیبایی، فصاحت بیان، بلاغت کلام، و شجاعت زبانزد خاص و عام بوده و امروز نیز نامش زینت‌بخش محافل ماست.

معصومی با اشاره به اهمیت پیاده‌رویی اربعین عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تجمعات مذهبی در جهان اسلام است که هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به‌سوی کربلای معلی حرکت می‌کنند تا در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی گفت: این حرکت عظیم که در روز اربعین، چهلمین روز شهادت امام حسین (علیه‌السلام)، برگزار می‌شود، نه‌تنها یک مناسک مذهبی است، بلکه نماد همبستگی، ایثار، و عشق به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیز است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی با اشاره به برپایی موکب فرهنگی «کتابخانه حسینی» در مرز تمرچین پیرانشهر اظهار کرد: این موکب باهدف خدمت‌رسانی فرهنگی به زائران با محوریت اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، به‌ویژه امام حسین (علیه‌السلام)، برپا شده است. این موکب با تمرکز بر تعمیق دانش و آگاهی‌رسانی، در راستای حفظ و گسترش فرهنگ زینبی فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین، در این موکب فرهنگی برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنی مختلف طراحی شده است. از برگزاری جلسات قصه‌گویی برای کودکان تا نشست‌های معرفتی برای جوانان و بزرگسالان، همه‌وهمه به‌منظور آشنایی بیشتر با آموزه‌های اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و تقویت روحیه ایثار و مقاومت برپا می‌شود.

معصومی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های هنری، آموزشی و نمایشگاه‌های کتاب نیز از دیگر فعالیت‌های این موکب است که تلاش می‌کند تا فرهنگ زینبی را به شیوه‌ای نوین و جذاب به مخاطبان ارائه دهد.

مدیر کل امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی یادآور شد: این اقدامات نشان‌دهنده اهمیت بالای گسترش فرهنگ اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و آگاهی‌رسانی درباره زندگی و سیره آن بزرگواران است که نه‌تنها برای زائرین، بلکه برای همه علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ اسلامی ارزشمند است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.