• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

اخبار ویژه

خدمت در چایخانه‌ها مصداق بارز مشارکت مردم در حرم مطهر است دکترافراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: پرداخت ۹۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات پرونده کثیرالشاکی بهمئی با قریب به ۱۷ هزار شاکی تقویت سواد رسانه نقش مؤثری در تبیین امربه‌معروف در سطح جامعه دارد/هر نهال به یاد یک شهید شرور مسلح و عامل مجروح کردن مامورین پلیس فیروزآباد به هلاکت رسید «علی موسیو» در مستندات یکشنبه و «زیرزمین» در سینماتک خانه هنرمندان ایران آغاز پویش «نذر قربانی» در استان سمنان با حضور رئیس هیات امنای کمیته امداد برداشت زیتون کنسروی در شهرستان ممسنی به پایان رسید «قطع فوری» پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم هنروتجربه شد شرکت ۲۷۰ نفر در کارگاه های دهمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مهارت و اقتصاد ارکان اصلی توسعه هر کشور است کشف ۱۰ هزار کیلو گرم روغن خوراکی قاچاق در ایرانشهر لزوم تسریع در شماره‌گذاری کامیون‌های جدید پستی

2

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی: قرآن معجزه نبی مکرم اسلام، محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و تا روز قیامت در نزد بشریت است / مبانی تربیتی و انسان شناسی قرآن در نوع خود بی نظیر است.

  • کد خبر : 34276
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:  قرآن معجزه نبی مکرم اسلام، محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و تا روز قیامت در نزد بشریت است / مبانی تربیتی و انسان شناسی قرآن در نوع خود بی نظیر است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی: قرآن معجزه نبی مکرم اسلام، محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و تا روز قیامت در نزد بشریت است / مبانی تربیتی و انسان شناسی قرآن در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، حجت الاسلام منصور امامی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، امروز در نشست والدین حافظان قرآن که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: معجزات همه انبیای الهی زمان مند بودند، الا قرآن معجزه نبی مکرم اسلام که محدود به زمان و مکان خاصی نمی شود و تا روز قیامت در نزد بشریت است.

حجت الاسلام امامی افزود: خدای متعال هر چیزی که برای رشد بشر لازم بود در قرآن بیان کرده است و در این ۱۴۰۰ سال هیچ کس بجز معصومین نتوانسته ادعا کند که همه قرآن را متوجه شده است و لذا هر کس به اندازه ظرف وجودی اش از این دریای بیکران توانسته است بهره مند شود و این که خدای متعال همه ما را به قرآن خواندن، تدبر و عمل کردن بدان سفارش کرده نشان می دهد که این کتاب الهی محدود به تعداد و افراد خاص نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: در روایات از قرآن کریم به ” مَأْدُبَة اللَّه ” یاد شده است و ما در این سفره فقط با آن چیزی که می شناسیم مأنوس می شویم و آن چه را که نمی شناسیم، شاید با آن انس نگرفته باشیم فلذا مبانی تربیتی و انسان شناسی قرآن در نوع خود بی نظیر است .

وی ادامه داد: قرآن از اسرار هستی پرده برداری کرده و چگونه رسیدن انسان فرشی به عرش را ترسیم کرده است و لذا قرآن کتاب بی نظیر است و به همین دلیل هم هست که روایات این همه به قرائت قرآن، حفظ آیات آن سفارش کرده است و در روایات بیان شده که حافظ قرآن کم مانده پیامبر شود.

حجت الاسلام امامی اضافه کرد: قرآن کریم تجلی خدای متعال است و این کتاب الهی نور پرقدرتی است که به انسان هایی که وجودشان همچون کشتی های شکسته در دریا هستند، راه نحات را نشان می دهد و اهالی قرآن هم هم اینگونه هستند به آیات الهی الهی تبدیل می شوند و هیچ لذتی بالاتر از این نیست که خدای متعال در وجود انسان با او صحبت کند و فکر و ذکرش با آیات الهی متنعم شود.

وی تصریح کرد: حفظ قرآن کریم و انس با آیات الهی یک توفیق الهی است و اگر قرار بود وجود مبارک نبی اکرم به نسخه ای مکتوب تبدیل شود، قطعا آن نسخه مکتوب قرآن کریم بود علی هذا اگر قرآن قرار بود به انسان تبدیل شود قطعا در شکل نبی اکرم و امام علی علیهماالسلام تجلی پیدا می کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: کسی که اهل قرآن است با یک تیر چندین نشان می زند و هم تبلور الهی در وجود خود است و هم می تواند زیبایی های قرآن را در ذات خود منعکس کند و اهل قرآن اهل آرامش هستند و آرامش، امروز گمشده بشر است و انسان برای رسیدن به این آرامش مسافرت ها می کند اما بازهم بدان دست نمی یابد و چه بسا ممکن بعد از سفرها آرامش های قبلی اش هم با مقایسه زندگی خود با دیگران از دست برود.

وی تصریح کرد: همان گونه که خدای متعال حی لایموت است، حرفش وکلامش هم این گونه است و عده ای با به آتش کشیدن قرآن نمی توانند نور قرآن را خاموش کنند و قرآن نه تنها خود زنده است، بلکه زنده کننده نیز هست و در تاریخ انسان هایی که به دست قرآن زنده شده اند، بسیار هستند که گمشده های خود را در قرآن پیدا کردند.

حجت الاسلام امامی گفت: امام علی علیه السلام می فرمایند: إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ يَعِظْ أَحَداً بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ، فَإِنَّهُ حَبْلُ اللَّهِ الْمَتِين وَ سَبَبُهُ الْأَمِينُ، وَ فِيهِ رَبِيعُ الْقَلْبِ وَ يَنَابِيعُ الْعِلْمِ ، خداى تعالى، هيچكس را پندى نداده همانند اين قرآن. قرآن ريسمان محكم خداست و وسيله اى است از سوى او عارى از هر خطا، ، بهار دلها و سرچشمه دانش است و هر کسی دستش در دست اهل بیت و قرآن باشد اهل نجات خواهد بود و انسان را نجات می دهد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=34276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.