• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

تقدیر وزیر اقتصاد از مدیرعامل بانک سپه برای اجرای طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان پیگیری محیط زیست شهرستان قیر و کارزین برای تعویض فیلتر هوا و رفع آلودگی کارخانه سیمان قائم مقام دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مطرح کرد: اجرای «طرح آباد» در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی با هدف تقویت مهارت دانشجویان استاندار گیلان از کتاب داستان کودکانه “سطل زباله های سحرآمیز” که توسط شهرداری سیاهکل تهیه شده رونمایی کرد استاندار فارس از توسعه کشت گلخانه ای تقدیر کرد اجرای برنامه های توسعه ای در بخش کشاورزی فارس ضرورت دارد بازدید سرزده مدیرعامل از دفتر پستی شهرک غرب «ساعت صفر» در عمارت ارغوان افزایش ۱۵ درصدی تولید کلزا در فارس امضای تفاهم نامه برای محرومیت زدایی و پیشرفت منطقه‌ای در آذربایجان غربی اغنا و عشق پیشکسوتان در همکاری با فیلمسازان جوان/ پرسشگری و خلق دنیای خاص برای شخصیت های فیلم کوتاه موزه ملی ارتباطات یکی از بهترین موزه های ایران است

2

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی: شکار در تمامی زیستگاه‌های آذربایجان غربی ممنوع است

  • کد خبر : 63720
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی:  شکار در تمامی زیستگاه‌های آذربایجان غربی ممنوع است
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: هرگونه شکار در تمام زیستگاه‌های آبی و خشکی استان به‌صورت کامل ممنوع بوده و با متخلفان به‌شدت برخورد خواهد شد.

سعید شهند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، اظهار کرد: با توجه به شرایط زیستگاهی مطلوب در مناطق حفاظت‌شده، به ویژه پارک ملی دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن، که به محل استقرار بی‌نظیر پرندگان آبزی و کنار آبزی تبدیل شده است، هرگونه شکار در تمامی زیستگاه‌های آبی و خشکی استان به‌صورت کامل ممنوع بوده و با متخلفان به‌شدت برخورد خواهد شد.

وی با تأکید بر اجرای دقیق قانون افزود: یگان حفاظت محیط‌زیست استان به‌صورت شبانه‌روزی مناطق تحت مدیریت را تحت پایش دقیق قرار می‌دهد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی، اقدامات قانونی لازم علیه متخلفان انجام خواهد شد.

شهند همچنین از شهروندان خواست در راستای حفاظت از منابع طبیعی و حیات‌وحش، با مأموران حفاظت محیط زیست همکاری کنند و از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست‌محیطی، آن را از طریق سامانه سراسری ۱۵۴۰ به مسئولان مربوطه اطلاع دهند تا اقدامات لازم در سریع‌ترین زمان ممکن انجام گیرد.

وی یادآور شد: حفاظت از زیست‌بوم‌ها نه‌تنها وظیفه دولت و مأموران محیط زیست، بلکه مسئولیت اجتماعی هر فرد است. افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی، نقشی کلیدی در حفظ تنوع زیستی دارد و همگان باید با درک این موضوع، به حفظ محیط زیست خود کمک کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی ادامه داد: حفظ تعادل طبیعی زیست‌بوم‌های آبی و خشکی از اولویت‌های ما است و برای دستیابی به این هدف، همکاری مردم و جامعه محلی بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین به اهمیت مشارکت جوامع محلی در حفاظت از زیستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: بدون همکاری مستمر و فعالانه مردم، به‌ویژه ساکنان اطراف مناطق حفاظت‌شده، نمی‌توان به حفظ پایدار این زیستگاه‌ها امیدوار بود. جوامع محلی به عنوان افرادی که ارتباط نزدیکی با طبیعت دارند، می‌توانند نقشی مؤثر در شناسایی و گزارش تخلفات ایفا کنند و همچنین از منابع طبیعی بهره‌برداری مسئولانه و پایدار داشته باشند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=63720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.