• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

1

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی مطرح کرد: سیره شهدا الگویی برای جامعه امروز است

  • کد خبر : 61587
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۹
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی مطرح کرد:  سیره شهدا الگویی برای جامعه امروز است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با اشاره به سیره و سبک زندگی شهدا، گفت: این نوع زندگی الگویی مناسب برای جامعه امروزی است و پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا از مهم‌ترین وظایف ما به‌شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، جلسه هیئت‌امنای شهدای گمنام شهرستان پلدشت با حضور سردار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

سردار جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی، در این جلسه از نقش و اهمیت شهدای گمنام در فضای معنوی و عمومی شهرستان پلدشت سخن گفت.

وی تأکید کرد: حضور شهدای گمنام در این شهرستان، برکات بسیاری به همراه دارد و مسیر رشد و تعالی جامعه را سرعت می‌بخشد.

وحیدی همچنین با اشاره به سیره و سبک زندگی شهدا، بیان کرد: این نوع زندگی الگویی مناسب برای جامعه امروزی است و پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا از مهم‌ترین وظایف ما به‌شمار می‌آید.

محمد اکبرزاده کهریزی، فرماندار پلدشت، نیز در این جلسه اظهار داشت: امنیت، اقتدار و آسایش امروز کشور، مرهون خون پاک شهدا است و همه ما وظیفه داریم تا راه و مسیر این بزرگواران را که مسیر عزت و سربلندی است، ادامه دهیم. وی افزود که شهدا ضامن امنیت و استقلال کشور هستند و باید همواره یاد و خاطره آنان را زنده نگه داشت.

موسی عطاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت، نیز به جایگاه والای شهدا نزد پروردگار اشاره کرد و تأکید داشت که شهدا می‌توانند در روز قیامت شفاعت کنند.

وی بیان کرد: جوانان باید برای نزدیک‌تر شدن به خداوند به شهدا توسل کنند، زیرا شهدا در محضر پروردگار دارای اجر عظیمی هستند.

سید تقی حسن‌زاده، شهردار پلدشت، در این جلسه گزارشی از روند ساخت یادمان شهید گمنام ارائه کرد و اعلام نمود که این یادمان در هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد. وی تأکید کرد که شهدا ولی نعمت ما هستند و امروز کشور ما به برکت خون شهدا به یک ابرقدرت تبدیل شده و در معادلات جهانی تأثیرگذار است.

در پایان این جلسه، شهرداری پلدشت اعلام آمادگی کرد که یادمان شهید گمنام را تا آغاز هفته دفاع مقدس به اتمام برساند و همچنین مقرر شد که اعضای هیئت‌امنای شهید گمنام همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

گفتنی است شهرستان پلدشت یکی از شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی است که نقش مهمی در دفاع از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است. این شهرستان با تقدیم ۱۰۲ شهید گرانقدر در دوران دفاع مقدس، به عنوان یکی از پیشتازان در حفاظت از مرزهای کشور و دفاع از ارزش‌های انقلاب شناخته می‌شود.

پلدشت، به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود در مرزهای شمال غربی کشور، همواره در معرض تهدیدهای نظامی و امنیتی بوده است. اما مردم این منطقه با رشادت و فداکاری‌های بی‌نظیر، نه تنها از خاک میهن دفاع کردند، بلکه با جان‌فشانی‌های خود، امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان آوردند. این شهرستان در طول دوران دفاع مقدس به یکی از مراکز مقاومت و پشتیبانی از جبهه‌ها تبدیل شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.