• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی خبر داد: تشدید نظارت بر فرآورده‌های دامی ایام اربعین

  • کد خبر : 61590
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۲
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی خبر داد:  تشدید نظارت بر فرآورده‌های دامی ایام اربعین
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی از تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌ها و توزیع نذورات در ایام اربعین خبر داد و گفت: این اقدامات با تشکیل 31 اکیپ سیار در سطح استان به منظور تضمین سلامت و رعایت اصول بهداشتی انجام می‌شود.

امید خلیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، از اجرای طرح تشدید نظارت بر ذبح دام‌ها در ایام اربعین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان ما به عنوان یکی از معابر اصلی خروج زائران به مقصد کربلای معلی محسوب می‌شود، توزیع غذا در موکب‌های سطح استان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: دامپزشکی استان برای اطمینان از سلامت و بهداشت نذورات، اقدام به تشکیل ۳۱ اکیپ سیار کرده که در سراسر استان مستقر شده‌اند این اکیپ‌ها وظیفه دارند تا نظارت‌های شرعی و بهداشتی را در تمامی مراحل ذبح دام و توزیع فرآورده‌های دامی به دقت انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: موکب‌ها باید در خرید فرآورده‌های دامی و خامی با دامپزشکی استان هماهنگی لازم را داشته باشند و تنها از محل‌های مورد تأیید دامپزشکی اقدام به تهیه این محصولات کنند این موضوع به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل بهداشتی و شرعی در توزیع غذاهای نذری انجام می‌شود.

وی افزود: تمامی مراحل ذبح دام‌ها تحت نظارت مستقیم کارشناسان دامپزشکی قرار دارد تا اطمینان حاصل شود که نذورات به شکلی صحیح و با رعایت کامل موازین شرعی و بهداشتی به دست زائران و مردم می‌رسد.

خلیل‌زاده بیان کرد: این نظارت‌ها نه تنها به حفظ سلامت عمومی کمک می‌کند، بلکه از بروز مشکلاتی که ممکن است به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی در توزیع غذاهای نذری به وجود بیاید، جلوگیری می‌کند.

وی همچنین افزود: دامپزشکی در تلاش است تا با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای مسئولان موکب‌ها، سطح آگاهی آنان را در زمینه بهداشت و سلامت مواد غذایی ارتقا دهد این آموزش‌ها شامل نحوه صحیح نگهداری و آماده‌سازی فرآورده‌های دامی و همچنین اصول بهداشتی در توزیع غذا است.

خلیل‌زاده در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری تمامی نهادهای مرتبط و رعایت کامل اصول بهداشتی، امسال نیز همچون سال‌های گذشته، مراسم اربعین با سلامت و شکوه برگزار شود و زائران با اطمینان خاطر از نذورات توزیع شده بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.